Pe lângă masa musculară sau forță pe care o putem câștiga în urma antrenamentului pentru picioare, doua studii recente ne arată și alte beneficii pe care antrenamentul pentru picioare ni le-ar putea oferi.

Antrenamentele cu volum mare pentru picioare contribuie la forța grupelor musculare superioare.

Poate antrenamentul din partea de jos a corpului să influențeze forța din partea de sus a corpului?

Această întrebare a fost tema studiului publicat în 2018 în The Jurnal of Strenght and Conditioning Research.

Pentru a găsi un răspuns la această întrebare, cercetătorii au recrutat 20 de bărbați antrenați și i-au trecut printr-o serie de antrenamente de forță, de masă musculară, și de anduranță, atât pentru partea de sus, cât și pentru partea de jos a corpului.

Concluzia

Rezultatele ne arată că programele de antrenament concentrate pe hipertrofia mușchilor picioarelor plus antrenamente pentru forță pentru partea de sus a corpului, au dus la o creștere în forța mai mare, decât dacă ar fi făcut doar partea de sus a corpului.

Cu alte cuvinte, dacă antrenam picioarele pentru masă musculară, vom avea de câștigat în forță și la antrenamentele pentru celelalte grupe.

Forța în partea de jos a corpului ajută persoanele cu dureri de spate

Aici, studiul a fost simplu de făcut, 85 persoane cu durere de spate, au început antrenamente pentru partea de jos a corpului, iar rezultatele au fost:

  • Tuturor persoanelor le-a scăzut durerea de spate.
  • Evident, forța picioarelor și mobilitatea acestora a crescut.
  • Au putut începe protocoale de alergare fără a avea dureri.

Cu acestea fiind spuse, antrenamentul de picioare trebuie să fie prezent în rutina de antrenament.