Cu totii stim ca daca ne dorim sa avem rezultate pe termen lung nu este vorba doar de ce program de antrenament avem sau ce dieta am abordat. Cel mai important lucru este sa ne si tinem de treaba. Chiar daca avem programul si alimentatia perfecta, daca le vom respecta timp de o saptamana, nu vom avea nici un rezultat.

Perseverenta! Observ zilnic persoane care vin la sala, fac tot ce trebuie, dar din pacate, pentru prea putin timp. Pe de alta parte, sunt si persoane care fac un antrenament cat de cat, au o alimentatie cat de cat, dar cu toate acestea au rezultate mai bune decat ceilalti. De ce? Pentru ca se tin de treaba 5,6,7 ani. Imaginati-va daca ati respecta un program 5 ani, atat alimentar cat si de antrenament. Ce fel de rezultate ati avea? Cum ati arata?

Cu toate acestea, suntem oameni, avem probleme, intervin situatii neprevazute la care trebuie sa stim sa reactionam pentru a nu trece printr-un efect YoYo (faci sala – ai rezultate, renunti – pierzi toate rezultate, iar faci sala si tot asa…).

1.Ai nevoie de un plan bine stabilit

Pentru mine, cel mai placut sentiment este atunci cand sunt 100% organizat, cand stiu ce am de facut, stiu ce urmeaza si, de cele mai multe ori, rezultatele sunt previzibile. Daca faci totul cum trebuie, este putin probabil sa nu ai rezultate.

De cate ori nu se intampla sa te trezesti seara ca nu ai mancat nimic pana acum, ca nu stii ce sa mananci sau  ca nu ai nimic facut de mancare si sa alegi o varianta la intamplare sau sa suni la pizzeria ta preferata.

De cate ori nu se intampla sa termini un antrenament la sala si sa te gandesti „totusi, era bine sa fi facut si exercitiul acela” sau „ce bine era daca faceam un superset la final”.

Nu ma exclud din aceasta categorie, am patit-o de multe ori.

Daca vei avea un plan stabilit, stii ce si cat trebuie sa mananci, pe langa faptul ca vei fi mult mai relaxat si vei putea fi productiv in activitatile zilnice, vei avea si rezultate foarte bune.

Daca vei avea un antrenament stabilit si stii ca intri in sala si faci exercitiile x,y,z, nu te vei gasi in situatii in care nu stii ce sa faci.

2.Programul trebuie sa fie realistic

Atunci cand iti stabilesti programul trebuie sa fii sincer. Cat timp ai de mers la sala? Cate mese poti manca?

Daca poti merge de 4 ori pe saptamana la sala, atunci aseaza-ti antrenamentul in asa fel incat sa dai tot ce poti in acele 4 zile.

Daca poti manca doar 3 mese pe zi, aseaza-ti caloriile si macronutrientii incat sa iti iei aportul necesar din acele 3 mese. Decat sa iti propui sa mananci 6 mese si sa reusesti sa mananci doar 3.

3. Curatenie in bucatarie

Acest punct este foarte important daca doresti sa slabesti.

Cum suna?  – Imi cumpar o ciocolata, dar mananc doar un patratel pe zi. Stiu, stiu… Se face ora 12 noaptea, iti este foame si ciocolata aia parca te striga din sertar.

Nu trebuie sa ai nimic prin prejur care sa-ti pericliteze dieta. Chiar si daca „calci stramb” intr-o seara, ti se face foame si vrei sa mananci ceva. Nu te mai intereseaza dieta. Daca vei avea in casa doar mancare sanatoasa, care se incadreaza in dieta, chiar si daca mananci, nu iti vei afecta foarte tare progresul. Dar daca intamplator ai un tort in frigider….

4. Accepta greselile

Sunt zile in care nu vei reusi sa te antrenezi. Sunt zile in care nu vei reusi sa-ti respecti planul alimentar. Dar nu este nici o problema. Fitness-ul si mersul la sala nu reprezinta doar un sport, reprezinta un stil de viata. Daca ai facut o „greseala”, incearca sa revii cat mai repede la programul obisnuit. Asta nu inseamna ca ai tinut in zadar 8 saptamani de dieta, daca ai mancat intr-un weekend aiurea. Te va trage putin inapoi, dar trebuie sa te gandesti ca este un maraton si nu un sprint.

5. Ghideaza-te dupa rezultate

Daca un lucru functioneaza pentru tine, nu ar trebui sa te intereseze nici o parere din exterior. De asta am si creat acel program de masa de 13 etape. Treci prin atat de multe tehnici, seturi, repetari, combinatii incat inveti ce ti se potriveste.

Daca pentru partenerul tau se potrivesc 8-10 repetari, dar pentru tine 5-6 si ai rezultate, cresti fara perioade de stagnare, atunci nu ai nici un motiv de a schimba antrenamentul.

6. Cauta sustinere

De multe ori ne impotmolim la alimentatie sau la antrenament. Este bine sa avem pe cineva care sa ne ofere un mic sfat sau un loc sigur de unde ne putem lua informatiile care ne-ar putea ajuta.

Eu va stau la dispozitie pe email – angelfitnesss@gmail.com

De asemenea, este bine sa trecem prin acest proces cu cineva, prietena/prietenul/sot/sotie sau pur si simplu un amic care ne este partener de sala. Va face procesul mult mai placut.