Antrenamente în apă pentru Slăbire | Protejarea Articulațiilor -

Antrenamente în apă pentru Slăbire | Protejarea Articulațiilor

De foarte multe ori nu avem probleme musculare sau cardiovasculare, dar avem probleme cu articulațiile. Este foarte greu să faci exerciții de cardio, atât HIIT cât și cardio clasic pe bandă, dacă te dor genunchii si gleznele. Aici intervin antrenamentele în apă.

Din punctul de vedere al consumului de energie, antrenamentele în apă nu sunt pe primul loc. Dar în cazul în care avem osteoporoză, osteoartrită sau alte condiții care afectează articulațiile sau oasele, antrenamentele in apa sunt cea mai bună variantă.

Un studiu recent (2017) publicat în „Osteoarthritis and Cartilage” a urmărit 84 de persoane pe o perioadă de 16 luni.

Studiul a constant:

  • Într-un set de analize inițiale la nivelul articulațiilor ți la majoritatea parametrilor sănătății.
  • 4 luni cu 48 antrenamente intense, în apă. 
  • Un set de analize identic cu cel de la început, la finalizarea celor 4 luni. 
  • Și un ultim set de analize după înca 12 luni. 

După cele 4 luni, toți participanții au pierdut mult țesut adipos, și-au îmbunătățit toți parametrii sănătății, iar osteoartrita a rămas la același nivel.

În următoarele 12 luni, majoritatea au recăpătat kg pierdute, dar, cu toate acestea, parametrii sănătății au rămas îmbunătățiți față de analizele inițiale.

Acest lucru dovedește că antrenamentele în apă sunt o alternativă foarte bună ca și activitate de cardio, mai ales că este foarte ușoară pentru articulații. Dar, ca orice altă activitate de cardio, odată ce este oprită nu mai consumă calorii. Deci probabilitatea de recăpătare a kg pierdute este foarte mare, dacă nu este respectată o alimentație controlată.

Concluzia

Indiferent de vârsta, îndiferent de probleme, există o variantă pentru a deveni mai sănătos și pentru a arăta mai bine.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *