Statul jos este considerat la fel de dăunător precum fumatul, iar ca și răspuns, din ce în ce mai mulți oameni încep să stea în picioare la birou. 

Statul în picioare pentru slăbire

Ne ajuta statul în picioare în procesul de slăbire? Cercetătorii spun că da, cu toate că rezultatele sunt foarte mici. Potrivit datelor publicate în European Journal of Preventive Cardiology (2018; 25[5], 522-38), o persoană care cântărește 63kg, arde în plus 54 kcalorii în decursul a 6 ore. Această diferența ar duce la o pierdere de 2.5kg într-un an.

Informațiile au la bază 48 de studii, încluzând 1.184 de participanți.

Din aceste studii mai aflăm că bărbații consumă de 2 ori mai multe calorii decât femeile, atunci când stau în picioare.

Beneficiile sunt mai mari pentru cei care stau foarte mult jos. Dacă stai jos 12-15 ore pe zi, atunci 3-4 ore de stat în picioare pot face o diferență destul de mare în îmbunătățirea stării de sănătate.

Există și dezavantaje

Cu toate că rezultatele sună destul de pozitiv, există și dezavantaje. Se pare că după o perioadă de 2 ore de stat în picioare, confortul fizic și funcțiile mintale scad. Se crează o stare de disconfort, care duce la scăderea performanței.

Concluzia

Cercetatorii recomandă statul în picioare în reprize mai scurte de 30-60 de minute, pentru a nu scădea performanța, dar pentru a reduce perioadele îndelungate de stat jos.