Cafeaua este sănătoasă? | Câtă putem consuma? -

Cafeaua este sănătoasă? | Câtă putem consuma?

Am văzut multe persoane care renunța la cafea, deși este plăcerea lor, pentru că au auzit că nu este bună.

Tot timpul, aveam două întrebări:

  • De ce nu este bună?
  • Unde ai auzit?

Este adevărat, prea multă cafea nu este bună. La fel cum nici un exces nu este bun. Bananele pot fi periculoase pentru sănătate, dacă mâncăm prea multe odată.

Apa poate fi mortală, dacă bem prea multă odată.

Aproape orice lucru dus la extrem, are repercursiuni asupra sănătății. Dar asta nu ne-a oprit consumul bananelor,nu?

Cafeaua stimulează creierul (lucru pe care il sesizăm cu toții dimineața), dar stimulează și metabolismul. Pe lângă acestea, mai avem:

Cafeaua și Diabetul

Atât cercetătorii din UCLA, cât și cercetătorii de la Harvard School of Public Health (HSPH) au legat creșterea consumului de cafea cu scăderea riscului de diabet cu aproximativ 11%.

Cafeaua și Parkinson-ul

Un studiu realizat de „Research Institute of the McGill University Health Centre (RI MUHC)” care a fost publicat în jurnalul „Neurology” a subliniat două concluzii:

  • Consumul crescut de cafea și cofeină este asociat cu scăderea semnificativă a riscului de Parkinson.
  • Consumul de cafea și cofeină ajută persoanele cu Parkinson să își controleze mai bine mișcările.

Cafeaua și cancerul hepatic

Dr. Carlo La Vecchia, de la Milan’s Instituto di Ricerche Farmacologiche Mario Negri a descoperit că consumul de cafea scade riscul de cancer hepatic cu 40%. În plus, unele rezultate au arătat că dacă consumi 3 cești pe zi, riscul se reduce cu mai mult de 50%.

Cafeaua și sănătatea inimii

Cercetătorii de la Beth Israel Deaconess Medical Center (BIDMC) and Harvard School of Public Health au concluzionat că consumul de cafea susține funcțiile inimii.

Acum, după ce am văzut atâtea studii, cam câtă cafea ar trebui să bem?

O analiză largă a studiilor publicate în 2017, Food and Chemical Toxicology a determinat că 400 mg de cofeină pe zi nu are nici un efect advers asupra sănătății sau a oaselor.

Această cantitate este echivalentul aproximativ a patru cafele.

Deci, bucurați-va de cafea, atât timp cât rămâneți sub 4 cești pe zi.

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *