Carbohidrații îți pot scurta viața? -

Carbohidrații îți pot scurta viața?

Este interesant cum nutriția poate semăna cu industria hainelor. Tot timpul apare ceva la modă.

Totuși, cine are dreptate? Care stil alimentar este cel mai bun?

Adevărul îl vom găsi dacă analizăm cum funcționează corpul.

Avem 3 măcronutrienți, carbohidrați, proteine și grăsimi.

Din aceștia, doar doi sunt esențiali corpului pentru a supraviețui. (Grăsimi și Proteine)

Odata ce știm acest lucru, este cam ciudat să avem o alimentație scăzută în cele două, nu?

O analiză făcută pe 135.000 oameni, de pe 5 continente, a descoperit că alimentația cu grăsimi moderate (30-35% din totalul caloric) și carbohidrați reduți, sursele principale fiind din fructe și legume, a fost asociata cu scăderea riscului de deces.

În timp ce consumul crescut de carbohidrați (60% din totalul caloric) a dus la creșterea riscului de deces.

Cercetările recente asupra grăsimilor alimentare au arătat că acestea nu sunt asociate cu boli cardiovasculare, cum se credea în trecut.

Cu toate că sună destul de ciudat, aceste studii au fost făcute în decurs a două decenii și verificate de mai multe instituții.

Important este că sursele de grăsimi să fie cât mai naturale. Nu vom puteam compara niciodată grăsimile din migdale, nuci, caju cu grăsimile din cartofii prăjiți de la fast-food.

Concluzia

  • Păstrați grăsimile în alimentație, în special pe cele din surse naturale și neprocesate.
  • Încercați să evitați pe cât posibil carbohidrații procesați. 
  • Majoritatea carbohidraților să vină din fructe și legume. 

 

1 Comentariu

  1. Ovidiu | octombrie 5, 2017 at 11:35 am
     

    Creierul uman se hraneste exclusiv cu glucoza. Glucoza e carbohidrat. Cum poti sa spui ca nu sunt esentiali in supravietuire carbohidratii?
    Da , ca se pot obtine prin gluconeogeneza iar apoi in caz de inanitie se trece la hranirea din lipide prin corpii cetonici , e alta treaba , insa scopul final este obtinerea glucozei.

    Reply

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *