Care este Problema cu Alimentația Modernă? -

Care este Problema cu Alimentația Modernă?

Nutriția este un subiect din ce în ce mai la modă. Lucru normal, având în vedere ca din ce în ce mai multe persoane au probleme de sănătate sau aspectul fizic nu este cel dorit. Am senzația că în fiecare zi mai apare un supliment miraculos sau se mai descoperă proprietățile miraculoase de la un anumit aliment. Totuși, de ce alimentația modernă este atât de scăzută în nutrienți?

Nu avem diversitate

O mare parte din alimentația noastră se bazează pe fainoase, uleiuri și alimente procesate. Acestea sunt foarte scăzute în vitamine și minerale. Pentru că ne săturăm cu aceste alimente, evităm alimentele naturale, cu un conținut mare de nutrienți.

Prea multe alimente procesate

Aici nu ma refer la procesarea pe care o facem noi acasă. Pentru că orice forma de gătire se poate numi și procesare. Atunci când fierbi orezul, poți spune că l-ai procesat.

Aici vorbim despre procesarea industrială, la care se adăugă compuși chimici pentru ca produsul să fie mai moale, să țină mai mult, să arate mai bine, să aibă un gust mai bun,etc. Aceste chimicale au fost declarate”sigure” pentru că nu au omorât pe nimeni în mod direct. Dar asta nu înseamnă că nu vor avea repercursiuni asupra sănătății pe termen lung. Și nu neaparat că ne vor face rau în mod direct, dar în indirect pentru că alegem alimentele procesate în locul celor naturale. Lucru care va duce la o deficiență de nutrienți, la o diversitate foarte mică a florei bacteriene => un sistem imunitar scăzut => predispoziție crescuta la boli.

În fiecare dintre noi apar celule canceroase, microbi, etc. Dar, dacă ai un sistem imunitar bun, acesta va face față și va elimina tot ce este negativ. În caz contrar, celulele negative se vor răspândi, ducând la diverse boli.

Flora bacteriă (care ajută sistemul imunitar) este hranită cu fibre. Fibre pe care noi nu le luam din alimente procesate, pentru că nu sunt sau sunt în cantități foarte mici.

Acum, ghiciți ce alimente sunt bogate în fibre? – Exact, cele naturale, fructe,legume, cereale integrale,etc.

Nu spun că din când în când sa nu mai mâncăm ceva cumparat din magazin sau de la fast-food, dar este important ca în dieta noastră să predomine alimentele naturale și cât mai neprocesate.

Dacă vă puteți lua legumele de la cineva de la țară sau chiar să vă creșteți propriile legume, ar fi perfect. Același lucru este valabil și cu sursa de carne. Cu cat mai puțin injectată cu antibiotice și cu hormoni, cu atât mai bine.

Pământul este mai puțin bogat în minerale

Plantele pe care le consumăm sau pe care le consumă animalele, pe care apoi le consumăm, sunt din ce în ce mai puțin bogate în minerale (Davis, Epp & Riordan 2004). Pe lângă asta, apa pe care o consumăm este mai scazută în magneziu și/sau calciu, lucru important, având în vedere că apa cu minerale ne protejează împotriva bolilor cardiovasculare. (Azoulay, Garzon & Eisenberg 2001)

Recomandări finale

Suplimentele minune nu sunt atât de importante. Concentrați-vă pe consumul de alimente sănătoase și neprocesate, în acelasi timp reducând din alimentele procesate. Acest lucru poate fi destul de dificil pentru început, dar veți avea de câstigat pe termen lung la factura de la medicamente.

 

Referințe

Azoulay, A., Garzon, P., & Eisenberg, M.J. 2001. Comparison of the mineral content of tap water and bottled waters. Journal of General Internal Medicine, 16 (3), 168&ndash:75.

Davis, D.R., Epp, M.D., & Riordan, H.D. 2004. Changes in USDA food composition data for 43 garden crops, 1950 to 1999. Journal of the American College of Nutrition, 23 (6), 669&ndash:82.

Lindeberg, S., et al. 1997. Age relations of cardiovascular risk factors in a traditional Melanesian society: The Kitava study. American Journal of Clinical Nutrition, 66 (4), 845&ndash:52.

Spreadbury, I. 2012. Comparison with ancestral diets suggests dense acellular carbohydrates promote an inflammatory microbiota, and may be the primary dietary cause of leptin resistance and obesity. Diabetes, Metabolic Syndrome and Obesity, 5, 175&ndash:89.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *