Câte ouă poți mânca într-o zi? -

Câte ouă poți mânca într-o zi?

Este ciudat cum unele mituri din acest domeniu nu dispar niciodata. Unul dintre ele se refera la consumul de oua.

De mici am fost invatati ca nu avem voie decat 2-3 oua pe saptamana. Apoi, dupa ceva timp, a crescut numarul la 7 oua pe saptamana, deci un ou pe zi. Totusi, sa vedem rezultatele studiilor facute pe aceasta tema.

Oul contine multi micronutrienti

Pe langa faptul ca este o sursa completa de proteine, acesta vine si cu o multitudine de vitamine si minerale. Vitamina A, Vitamina B5, Vitamina B12, Vitamina B2, Fosfor, Seleniu, Calciu, Zinc si lista poate continua.

Oul contine colesterol

Cea mai mare grija apare la continutul de colesterol. Intradevar, oul contine colesterol. Cu toate acestea, colesterolul din alimentatie nu este obligatoriu sa ridice colesterolul din sange.

Ficatul nostru produce mult colesterol in fiecare zi, in acest caz, va produce mai putin, incat vom avea un nivel stabil.

Studiul: Un ou pe zi

Acum ceva timp, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca un ou pe zi, nu afecteaza sanatatea absolut deloc, ba din contra, au descoperit doar beneficii.

Din pacate, acel studiu s-a limitat doar la 1 ou pe zi, iar recomandarile s-au oprit la aceasta cantitate.

Studiul : 3 oua pe zi

Dupa primul studiu, un alt grup de cercetatori s-a gandit sa incerce acelasi studiu cu 3 oua pe zi. Surprinzator, rezultatele au fost tot pozitive. Fara colesterol crescut, fara alte probleme de sanatate.

Si din nou, cercetarea s-a oprit aici.

Deocamdata, nu se stie exact ce efecte au mai mult de 3 oua pe zi, deoarece nu avem studii clare.

Conteaza toata alimentatia

Am observat oameni care mananca ceafa de porc in fiecare zi si isi fac griji de colesterolul din oua.

Cand luam in calcul cantitatile de colesterol, trebuie sa aruncam o privire asupra tuturor alimentelor din alimentatia zilnica si asupra numarului total de calorii. De foarte multe ori o persoana supraponderala este mult mai probabil sa aiba colesterolul crescut, fata de o persoana in forma.

Alcoolul, stresul si lipsa de activitate sunt alti factori care pot duce la un colesterol crescut.

Concluzie

Recomandarea finala ramane la maxim 3 oua intregi pe zi, urmand sa asteptam si alte studii pe aceasta tema.

4 Commentari

  1. ciprian | iunie 12, 2017 at 3:34 pm
     

    eu mananc 5 oua . 5 albusuri si un galbenus ? e rau e bine ? ..

    Reply
    • Paul | iulie 12, 2017 at 3:21 am
       

      rau nu este, acuma nu stiu la ce te referi prin bine… e pur si simplu mancare… da, este sanatoasa

      Reply
  2. Adrian | iunie 12, 2017 at 4:50 pm
     

    Salut Angel,

    Din experienta personala, am mancat si 4 oua intregi pe zi. Omleta in tigaie, fara ulei.
    Am mancat si cateva zile la rand. Inca nu am patit nimic. Nici colesterol ridicat, nici hepatita. Nimic din astea. In general, la 2-3 zile imi fac o omleta din 4 oua, si pe langa
    100-150g telemea, 100-150g carnati afumat, si ceva legume.

    Reply
  3. Alex | iunie 13, 2017 at 11:05 am
     

    Consumul de oua poate chiar sa scadă colesterolul „rău” LDL.
    În general, oamenii n-ar trebui să-și facă griji cu privire la colesterolul din alimente.
    Colesterolul consumat din unele alimente face ca ficatul sa secrete mai puțin, nu sa facă mai mult.

    Reply

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *