Folosim indicile glicemic pentru a masura, pe o scară de la 1-100, cum alimentele care conțin carbohidrați ne afectează nivelul zahărului din sânge.

DiferențaImagini pentru insulin spike

Alimentele cu un indice glicemic mare cum ar fi zahărul, pâinea alba sau în general alimentele procesate, se digera mai repede ducând la creșteri și scăderi bruște ale zahărului din sânge. Acest lucru te va face să te simți obosit și flămând mai tot timpul.

În timp ce alimentele cu un indice glicemic mic, se digeră mai lent, oferă o energie constanta și o senzație de sațietate de lunga durata.

Beneficiile alimentelor cu indicele glicemic mic:Imagini pentru glycemic index

  • Îmbunătățesc nivelul zahărului din sange la persoanele cu diabet.
  • Nivelul de insulină rămâne scăzut (acest lucru ajută, în special, dacă vrem să slăbim sau să ne menținem).
  • Colesterolului este scăzut.
  • Scade riscul de diabet.
  • Scade riscul de infart și boli de inima.

Alimente sănătoase

Cu toate acestea, nu trebuie să excludem alimentele cu indice glicemic mare. Doar să alegem variantele sănătoase, cum ar fi mierea sau fructele și să le consumăm în jurul antrenamentului sau în partea de început a zilei.

Aici puteti cauta fiecare aliment pentru a vedea indicele glicemic.