Ce s-a descoperit într-un Studiu imens din Nutriție? -

Ce s-a descoperit într-un Studiu imens din Nutriție?

Atunci când rezultatele studiului „PURE” (Prospective Urban Rural Epidemiology) au apărut, titlurile erau:

  • „Noul studiu imens care pune la îndoială ce știam despre carbohidrați și grăsimi”
  • „Studiul alimentar care pune sub semnul întrebării standardele nutriției

Dar dacă ne uităm atent la rezultate, nu este chiar așa.

Studiul Pure este foarte mare, realizat pe mai multe continente, pe 135.335 oameni din 18 țări.

Au analizat persoane cu venit scăzut, mediu și ridicat pe o perioadă de 7.4 ani și au comparat alimentația cu starea de sănătate.

 Cercetătorii care au realizat studiul, au publicat în „The Lancet” (August, 2017):

  • „Mai întâi ne-am uitat la relația dintre bolile cardiovasculare și consumul de fructe, legume și vegetale.” Au ajuns la concluzia că un consum ridicat de fructe, legume și vegetale este asociat cu un risc scăzut de boli cardiovasculare. Beneficiile au început să fie foarte vizibile la 3-4 porții/ zi.
  • „În al doilea rând, ne-am uitat la consumul de grăsimi și carbohidrați și bolile cardiovasculare.” Concluzia a fost că un consum crescut de carbohidrați, crește riscul de boli cardiovasculare și scade speranța de viață, pe când consumul de grăsimi nu a putut fi asociat cu bolile cardiovasculare sau cu scăderea mortalității. Dimpotrivă, unele grăsimi au crescut speranța de viață.
  • „În al treilea rand, ne-am uitat la relația dintre macronutrienți și lipidele sanguine.” Concluzia a fost că prin reducerea consumului de grăsimi saturate și înlocuirea acestora cu carbohidrați, situația se va înrăutăți. Iar înlocuirea grăsimilor saturate cu grăsimi nesaturate va îmbunătăți unii markeri, dar unii se vor înrautăți.

Problema cu acest studiu a fost că a mers pe chestionare. De exemplu la populația chineză, care a ocupat 1/3 din studiu – acestia au raportat un consum de 18% din calorii din grăsimi, dar restul analizelor au descoperit că populația chineză consumă cam 30% din calorii din grăsimi.

Deci până la urmă, am confirmat ceea ce știam deja:

  • Fructele, legumele și vegetalele sunt esențiale într-un stil de viață sănătos, cu toate acestea consumăm foarte puține.
  • Carbohidrații nu sunt un înlocuitor pentru grăsimi.
  • Grăsimile nu au legătură directă cu bolile de inimă sau cu scăderea speranței de viață, în special cele nesaturate. Problema apare atunci când avem prea mult din ambele. Prea multe grăsimi cu prea mulți carbohidrați vor duce la o sănătate precară.
  • Pentru a ne menține sănătoși trebuie să apelăm la bunul simț. Legume, fructe, carne gatită fără ulei, alimente cat mai neprocesate chimic și din surse cât mai naturale, toate aceste în cantități normale.
  • Orice fel de exces este rau. Până și o cantiate mare de apă sau de banane consumată într-o perioadă scurtă de timp poate fi mortală.

1 Comentariu

  1. george | ianuarie 17, 2018 at 1:57 pm
     

    Salut angel! Urmez programul tau de 3500 Kcal de 1 saptamana. La 180 cm si 65 kg crezi ca e ok meniul ? De asemenea are ceva daca il folosesc timp de 1 luna zilnic ? Ar fi de folos sa ne ajuti cu un meniu saptamanal de 3000/3500 kcal in care alternezi 2 meniuri.

    Reply

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *