Experții în sănătate s-au pus de foarte mult timp de acord asupra beneficiilor cerealelor integrale aduse sănătății.

Un nou studiu arată că cerealele integrale ajută și la creșterea metabolismului.

Studiul a împărțit un grup de adulți cu vârste medii în doua. Ambele grupuri au avut stabilite caloriile pe menținere, singura diferența a fost ca un grup a consumat cereale integrale (pâine întegrală, paste integrale, etc.), iar celălalt cereale procesate (paine alba, covrigi, etc.).

Cei din grupul cu cerealele integrale, au consumat și o cantitate mai mare de fibre.

Rezultatele

După 6 săptămâni, grupul care a consumat cereale integrale a intrat într-un deficit de 100 kcalorii. Acest deficit a fost ca urmare a creșterii metabolismului, deoarece caloriile consumate au ramas aceleași.

Recomandările generale sunt să consumăm 14 gr de fibre la fiecare 1000 kcalorii consumate. Evident, această cantitate poate fi mai mare în cazul în care avem tranzitul încetinit sau mai mică, dacă tranzitul nostru este prea rapid.

De asemenea, este foarte important sa consumam suficientă apă pentru a ajuta fibrele să-și facă treaba.

Concluzia

Când vine vorba de alimentele sănătoase, concluzia se repeta. Este important pe cât posibil să facem o tranziție către alimente cât mai sănătoase și cât mai neprocesate.

Nu recomand să fie o tranziție bruscă, deoarece va fi foarte greu de susținut, dar putem face câțiva pași mici:

  • În loc de un baton de ciocolată ca și gustare, mâncăm un fruct. 
  • În loc de pâine albă, pâine integrală.
  • În loc de paste albe, paste integrale.
  • În loc de cartofi prăjiți, cartofi la cuptor sau cartofi fierți.
  • În loc de carne prăjită în ulei, carne pe grătar, fiartă sau la cuptor. 
  • La fiecare masă încercăm să adăugăm ceva crud și verde. 

Sunt doar câteva recomandări, pe care le puteți respecta treptat, dar cu siguranța vor face o mare diferență atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.