Fitness-ul este un domeniu destul de complex si poti risca sa te pierzi in detalii. De multe ori ne intereseaza foarte mult chestiile marunte, incat neglijam imaginea de ansamblu si nu reusim sa ne atingem obiectivele.

Cu siguranta imi doresc ca voi sa va atingeti obiectivele asa ca vom vedea la ce ar trebui sa dam importanta cand vrem sa intram in lumea fitness-ului.

Orice program de exercitii trebuie sa fie :

  • Realistic
  • Placut
  • Flexibil

Realistic

Prima si prima data trebuie sa ne gandim la ce este realistic pentru noi, nu la ce este optim.

Daca stii ca poti ajunge la sala de 4 ori pe saptamana, nu este realistic sa-ti faci un program de 5-6 zile pe saptamana, chiar daca ar parea mai optim. Mai mult ca sigur nu vei reusi sa te tii de acel program.

Tot in aceasta categorie ar trebui sa intre si rezultatele.

Daca vrei sa pornesti un program de slabire si ti-ai propus sa slabesti 5kg pe saptamana este foarte probabil sa nu reusesti si asta nu pentru ca ai procedat gresit, ci pentru ca nu ti-ai ales obiective realiste.

Ritmul sanatos si sustenabil de pierdere a grasimii ar fi 0,5-1kg pe saptamana.

Iar cand vine vorba de masa musculara ar trebui sa ne orientam la 0,5-1kg pe luna, cel mult, pentru a evita un surplus de grasime nedorit.

Placut

In orice domeniu, un lucru facut in sila, nu va iesi niciodata cum trebuie. Este valabil si cand vine vorba de antrenament. Trebuie sa-ti gasesti acel antrenament care iti face placere sa mergi la sala, sa fii nerabdator sa progresezi la un exercitiu.

Atunci cand esti incantat de antrenament, iti vei da si mai mult silinta, decat la un antrenament care abia astepti sa se finalizeze.

De asta exista atat de multa diversitate in domeniul fitness-ului. Sunt antrenamentele clasice de culturism, antrenamente de powerlifting, strongman, zumba, crossfit, etc. pentru ca fiecare sa-si gaseasca antrenamentul favorit.

Flexibil

Nu trebuie sa te simti obligat sa faci un anumit antrenament. Sa zicem ca ai avut o zi grea si in mod normal astazi ar fi trebuit sa faci picioare. Daca vei respecta programul, cel mai sigur vei avea un antrenament ineficient.

Dar tot in acest program ai si o zi in care faci umeri si cu abdomen, o zi care nu ti se pare foarte epuizanta si iti face placere. Atunci, fara nici cea mai mica ezitare, alege varianta cu umerii.

Perseverenta iti va asigura succesul! Mai bine faci un program care nu este cel mai optim, dar este realistic pentru tine, care este placut si flexibil, dar te poti tine de el ani de zile, decat 2 saptamani perfecte.

Daca programul tau indeplineste aceste criterii esti pregatit sa incepi antrenamentele in 2017!