Suntem în apropierea sărbătorilor și cu toții știm ce urmează: cozonac, pască, bomboane, sarmale, tochituri, etc. Pe lângă acestea, alcoolul este nelipsit, combinație care va duce la dorința arzătoare de a slăbi după sărbători. Cu toate acestea, sunt câteva tehnici pentru a ne controla cât de cât mâncatul de sărbători.

Recomandări pentru sărbători:

  • Luați un mic dejun sănătos și sățios. Acesta vă va ajuta să vă controlați poftele de mai târziu.
  • Consumați fructe ca și gustare. O varianta mult mai bună decât dulciurile specifice de Crăciun. Nu spun să nu consumați nimic din dulciurile tradiționale, dar dacă veți mânca un mic dejun sățios și sănătos, veți avea gustări cu fructe, nu va mai fi la fel de mult loc pentru cozonac.
  • La mesele principale adăugați cat mai multe legume verzi. „Porcul este cea mai bună legumă!” – după cum ar spune unii, dar pe lângă acesta nu strică să adăugăm o salată mare de varză. Legumele verzi sunt pline de nutrienți, vin cu enzime digestive pentru a vă ajuta să procesați cum trebuie acea masă copioasă și, pe lângă asta, ocupă loc în stomac.
  • Consumați cafea sau ceai. Abele bauturi pot reduce senzația de foame. Le puteți îndulci cu un îndulcitor pe bază de stevie, pentru a mai feri din caloriile din zahăr sau miere care, după 2-3 ceaiuri/cafele se adună.
  • Dacă sunteți persoana care gătește sau aveți influență asupra bucătarului, mergeți pe varianta de copt în locul prăjitului. Nu a spus nimeni ca nu puteți mânca porc de exemplu, dar este o alegere mult mai înțeleaptă să fie gătit la cuptor, decât prăjit în tigaie. Același lucru și cu garnitura. Vă puteți orienta către garniturile fierte (piure,orez), coapte (cartofi copți) în locul celor prăjite în ulei.
  • Alegeți vinul rosu, cât mai natural. Vinul rosu conține resveratrol, care s-a dovedit că ajută sănătatea inimii, în special a arterelor. Desigur, acesta trebuie consumat în moderație. Dacă ai ajuns în punctul în care nu mai poți pronunța „resveratrol” atunci ai băut cam mult.

Câteva recomandări care vă pot scuti de câteva kg în plus și contribuie la bunăstarea și sănătatea voastră.

Sărbători fericite!