Daca ai facut sport pe o perioada mai indelungata de timp, este foarte posibil sa te fii intalnit cu o luxatie, entorsa, intindere, etc. In acest articol vom vedea cum sa tratezi o accidentare.

Accidentari tratabile acasa

Accidentarile usoare se pot trata acasa si nu necesita interventia unui medic, dar daca ai parte de ceva cum ar fi ruptura de ligamente, oase, etc. este evident ca acest articol nu iti va fi de folos si va trebui sa faci o vizita medicului.

Dar, daca vineri seara, cand erai cu baietii la fotbal, ai calcat gresit si ti-ai luxat glezna, vei afla ce ai de facut.

Cu gheata sau fara gheata?

Aici este o disputa aparuta recent, unii medici spun ca este foarte bine sa punem gheata, unii sustin ca gheata nu ajuta la vindecare, ba din contra, incetineste vindecarea.

Totusi, Academia de Ortopedie Americana si Societatea Americana de ortopedie a picioarelor si a incheieturilor, sustin tratamentul cu gheata, dar intr-un anumit fel.

Gheta reduce durerea, reduce inflamatia, iar daca este aplicata corect, nu va reduce circulatia incat sa incetineasca procesul vindecarii.

Deci, nu puneti gheata direct pe piele, si nu tineti mai mult de 20 de minute . In functie de gravitatea accidentarii puteti folosi gheata de pana la 4 ori pe zi.

Iar in rest?

Restul procesului de tratare este determinat de accidentare. Daca este grava, la nivelul ligamentelor sau a incheieturilor, zona trebuie imobilizata pentru inceput . Daca nu, partea accidentata trebuie lasata sa se odihneasca putin, fara sa fie supusa unui stres, apoi sa incepem cu cateva miscari de mobilitate pentru a stimula circulatia si a grabi vindecarea.

Deci, revenind la povestea de vineri seara. Vii acasa, in functie de reactia partenerului de viata, te plangi sau nu. Apoi, pui o fasa, pe deasupra niste gheata ( o tii doar 20 de minute ). Te asezi in pat, pui piciorul pe o perna inalta, te uiti la TV cum joaca altii fotbal, apoi incepi sa-l misti putin cate putin si pana vinerea viitoare poti juca. Doar ca portar, deoarece nu va fi vindecat 100% si nu vrei sa-l fortezi.

*De retinut – O data ce te-ai accidentat intr-un loc, zona este slabita si trebuie sa ai grija pe viitor, deoarece este foarte probabil sa te accidentezi iarasi, exact in acelasi loc.