Ești liniștit, stai la TV și deodată te lovește un mix de pofte de îți vine să răscolești toate dulapurile după ceva de ronțăit.

Câtiva cercetători de la „John Hopkins University School of Medicine” au făcut un mic studiu pe 32 de adulți cu exces de greutate, publicat în International Journal of Obesity.

Participanții au fost împărțiți în 2 grupuri:

  • Un grup a primit o masă lichidă de 608 kcalorii la ora 9:00 a.m, după care a urmat un stress test de 2 ore și apoi un bufet nelimitat la 30 de minute, după finalizarea testului.
  • Grupul următor a avut același program, doar că activitățile s-au petrecut la 4:00 P.M.Ambele grupuri au luat parte la acest protocol, după ce nu au mâncat timp de 8 ore.

Rezultatul a fost unul clar – grupul de seară a mâncat mult mai mult decât grupul de dimineață.

Interesant este de ce:

  • Faptul că mănânci atât de tarziu în timpul zilei (grupul 2 a luat micul dejun la 8 AM și apoi masa lichidă la 4 PM ) duce la scăderea hormonului sațietății și crește hormonul apetitului. Și când vine vremea să mănânci, îți va fi mult mai foame și te vei sătura mai greu.

  • Apoi, stresul poate crește apetitul, dar nu este valabil pentru toți.

  • Mâncatul dezorganizat poate duce la mese mari, cu un conținut mai mare de zahăr și grăsimi, deoarece avem mentalitatea „Și așa nu am mâncat nimic toată ziua!”

:Vezi Programul de Slabire de 8 Saptamani!

Soluția

  • Nu lăsa corpul să ajungă în stadiul de „mort de foame” pentru că riști să mănânci mai mult și să nu te saturi.
  • Dozează-ți mesele pe parcursul zilei în funcție de nivelul de activitate și de pofta de mâncare. Dacă nu îți este foame dimineața, atunci ia un mic dejun slab în calorii și pastrează-ți caloriile pentru restul zilei, atunci când senzația de foame este mai puternică.
  • Fii organizat din timp! Pentru a evita întrebarea „Oare ce să mănânc?”, fă-ți planul din timp, de dimineață sau din seara precedentă. Așa vei ști ce cumpărături ai de făcut, ce trebuie sa pregătești pentru a fi totul în ordine atunci când vine foamea.