Există trei unghiuri din care putem privi efectele exercițiilor asupra cancerului:

  • Cei care nu au și vor să prevină apariția.
  • Cei care au și vor să grăbească vindecarea.
  • Cei care au avut și vor să își îmbunătățească recuperarea și să se asigure că nu recidivează.

S-a dovedit că antrenamentele ajută în oricare dintre cele trei situații. 

Prevenirea

„Antrenamentele constituie cheia prevenirii cancerului” (Moore et al. 2016). Activitatea fizică s-a dovedit a fi benefică în reducerea riscului de apariție a 13 tipuri de cancer.

Un studiu realizat pe o perioadă de 11 ani, pe 1.44 milioane de persoane, perioada în care care 187.000 au făcut cancer pentru prima dată sau acesta a recidivat. Exercițiile au ajutat în mod direct la prevenirea multiplelor tipuri de cancer, dar au ajutat și la menținerea unei greutăți sănătoase. Având în vedere că 500.000 cazuri de cancer (în SUA) sunt atribuite obezității, exercițiile au avut un rol și aici.

Doar 60 de minute de antrenament pe săptămână, pot scădea riscul de deces prematur cu 20%. (Nechuta et al. 2015)

În timpul tratamentului

S-a dovedit că exercițiile reduc efectele negative ale tratamentelor împotriva cancerului. Un cumul de 16 studii a arătat că pacienții care au ales un stil de viață mai activ au avut mai multă energie, o stare de spirit mai bună, mai puține vizite la doctor și mai multă încredere în sine.

3-5 ore de antrenament pe săptămână pot crește speranța de viață semnificativ.

După tratament

„Multiple studii au arătat că activitatea fizica regulată este asociată cu creșterea speranței de viață după diagnosticarea cu cancer, în multe cazuri reducând riscul recidivării acestuia. ” – Memorial Sloan Kettering Cancer Center

The World Cancer Research Fund – recomandă activitate fizică regulată pentru pacienții care au supraviețuit cancerului.

Este important să tratăm această problemă în mod activ, îmbunătățindu-ne nivelul de activitate și nutriția.