Factori care îți sabotează dieta! -

Factori care îți sabotează dieta!

Mănânci sănătos, ții o dietă, te antrenezi constant și cu toate astea, nu reușești să slăbești? Unul dintre acești factori s-ar putea să-ți împiedice progresul.

Trișarea din Weekend

Weekend-ul este perioada noastră de relaxare, dar nu ar trebui să fie și perioada de pauză de la alimentația controlată.

Un studiu publicat în 2014 în Jurnalul Obezității a arătat faptul că majoritatea oamenilor consumă cu 30% mai multe calorii în cele două zile de weekend. Acest lucru venind și cu mai multe pofte și senzație de foame crescută, plus activitate fizică scăzută.

Soluția: Îți poți include cantități mici de ciocolată, prăjiturele, etc. (Orice îți dorești să mănânci în weekend) în timpul săptămânii. De exemplu, mai bine mănânci 2 pătrățele de ciocolată în fiecare zi, decât să mănânci o ciocolată întreagă sâmbătă seara, la film.

Caloriile din Organic și Bio

Un studiu recent făcut de Cornell University și Brand Lab a arătat că avem tendința de a mânca mai mult dintr-un aliment, dacă scrie organic sau bio pe el.

Este important ca alimentele noastre să fie cât mai sănătoase și cât mai neprocesate, dar asta nu le face lipsite de calorii.

Soluția: Chiar dacă un lucru este organic sau bio, trebuie să fim atenți la conținutul de zahăr, grăsimi saturate și la numarul total de calorii.

Lipsa somnului

Pe langă faptul că nu reușim să ne recuperăm cum trebuie, dacă nu avem o odihnă adecvată, avem tendința să mâncăm mai mult.

Câțiva cercetători suedezi au ajuns la concluzia că este mult mai probabil să mâncăm și să cumpărăm mai multe alimente, atunci când suntem privați de somn.

Subiecții din studiu au cumpărat, în medie, cu 1319 kcalorii în plus, în zilele în care au fost privați de somn.

Deci asigurați-vă că sunteți odihniți atunci când vreți să mergeți la cumpărături.

Suplimentele

Sună ciudat, dar un studiu făcut în 2014 și publicat în Jurnalul Apetitului a analizat comportamentul unui grup de persoane înainte și după ce le-au fost administrate „suplimente pentru slăbire”, care erau placebo.

În timpul administrării, acestia au consumat cu 30% mai multe gustări și băuturi bazate pe zahăr.

Soluția: Suplimentele sunt un bonus la o alimentație controlată și la un antrenament eficient și constant, nu un înlocuitor. Consumul de suplimente nu ne permite să mâncăm mai dezorganizat, mai mult sau mai nesănătos.

Alimente Înșelătoare

Acestea sunt cele mai periculoase, deoarece ai senzația că mănânci ceva scăzut în calorii sau sănătos și ai tendința să mănânci mai mult.

Un studiu publicat în „Jurnal of Consumer” a arătat că avem tendița de a mânca mai multe alimente nesănătoase dacă conțin un topping sau un ingredient sănătos.

Preparatele de patiserie cu fructe de pădure, afine, etc. au câștigat în fața celor cu ciocolată.

Adăugarea unui element sănătos sau scăzut în calorii într-o rețetă ne scade sentimentul de vină și duce la un consum caloric ridicat.

Data viitoare când îți sare în ochi un strudel cu fructe de pădure, amintește-ți că tot foarte mult unt și zahăr conține.

Gustări Fitness

Dacă ești în situția în care nu slăbești, adăugarea unui baton dietetic, baton de slăbit, apă pentru sportivi, geluri de recuperare este o greșeală.

Să spunem că pentru a slăbi ai nevoie de 1800 kcalorii. În momentul acesta, nu îți calculezi caloriile, iar greutatea ta rămâne constantă. Înseamna că mănânci cam cu 3-400 kcalorii în plus față de cât ar trebui. Adăugarea unui baton de 100-200 kcalorii, nu va aduce nici un avantaj, chiar dacă scrie pe el că este dietetic, că are l-carnitină, sau extract de ceai verde.

Aceștia sunt câțiva factori care pot duce la încetinirea sau chiar oprirea procesului de slăbire.

 

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *