Un subiect care este adanc inradacinat in mintile pasionatilor de sala. ” Daca nu faci febra, nu ai facut cum trebuie ! ” Sa vedem daca aceste afirmatii sunt corecte.

Aparitie

Daca ne luam dupa definitia universala gasita cam peste tot, febra musculara apare atunci cand efectuam un exercitiu sau un antrenament nou sau atunci cand crestem intensitatea antrenamentului.

De ce aceasta confuzie?

De ce toti cred ca daca faci febra musculara ai avut un antrenament eficient si daca nu faci, ai lucrat degeaba?

Ideea de baza a cresterii in masa musculara este ca rupi fibrele musculare, iar acestea cresc la loc, mai multe si mai mari. Ca urmare, te gandesti ca ar trebui sa fie o durere, daca tot se rupe ceva acolo. Imediat legam durerea de la febra musculara de acest proces, dar nu este cazul.

Daca schimbam perceptia si ne gandim la ea, ca la o vanataie, lucrurile sunt diferite.

Te lovesti, faci o vanataie, trece, mergem inainte.

Exac ca si : Te antrenezi, faci febra musculara, trece, mergem inainte.

Daca te vei antrena eficient, pe langa febra musculara, vei porni si procesul de crestere in masa musculara. Dar febra nu vine, obligatoriu, urmata si de crestere in masa .

Tratamente

Cand vine vorba de sportivii de performanta, febra nu este chiar un lucru cool. Daca ai un meci, care necesita alergare, sa ai febra la picioare nu este chiar amuzant. De asta au si aparut aceste mici tratamente pentru grabirea procesului de vindecare.

  • Masaj sportiv
  • Gheata
  • Aspirina
  • Intinderi / Stretching

Acestea patru sunt cele mai intalnite, desi sunt cele mai putin eficiente. Apar mici imbunatatiri, dar nu suficiente ( in opinia mea ) incat sa merite sa iei cate o pastila de fiecare data cand faci febra. Dar daca apelezi la varianta cu masajul si este facut de o domnisoara, cel mai probabil vei trece, psihic, peste durere, mult mai usor.

  • unguente topice
  • iontoforeza

Acestea doua sunt cele mai eficiente metode de tratament. Iontoforeza este un tratament prin stimuli electrici, folosita des la alergatori si sportivi de performanta in general.

Dar pentru noi, cel mai bun tratament ar fi SOMNUL . Odihna rezolva multe probleme, printre care si cea a febrei musculare. Deci daca nu depinde cariera voastra de acea activitate, nu ar trebui sa va faceti griji cu tratamente.

Feeder Workouts

Acest tip de antrenament ajuta la grabirea procesului de vindecare si la pomparea muschiului in cauza, cu nutrienti proaspeti.

feeder

Conceptul a fost readus pe piata de Rich Piana si are doua variante. Una pentru recuperare ( in special ) si un pentru stimularea cresterii la o grupa anume.

Pentru recuperare:

– A doua zi, inainte sa incepi noul antrenamnet iti alegi un exercitiu de izolare pentru grupa la care ai febra si faci 3 seturi x 100 de repetari.

Ex. Piept, a doua zi fluturari cu cablurile.

Pentru masa musculara:

Iti alegi o grupa sau o parte a corpului pe care vrei sa o aduci in fata si faci 3 seturi x 100 de repetari in fiecare seara inainte de culcare. Deci, perfect ar fi sa aveti la indemana 2 gantere mici.

Ex. Umeri ( doar deltoidul median/ lateral si deltoidul posterior )

Ridicari laterale superset cu fluturari inverse, 100 repetari de fiecare exercitiu, 3 seturi totale.

Va anunt de pe acum, ca nu va fi usor si va fi foarte dureros, dar merita incercat.
Concluzia

Nu va faceti griji de febra musculara, daca aveti rezultate atat in oglinda cat si progresie in greutati la exercitiile de baza.

Daca v-a fost de folos acest articol, nu trebuie sa-l tii doar pentru tine, un share si un like ar fi foarte apreciate! Va multumesc!

Link-ul de care va vorbeam in video – http://www.jospt.org/doi/pdf/10.2519/jospt.1994.19.2.93