Grăsimile din nou la modă? | Sănătoase sau nu? -

Grăsimile din nou la modă? | Sănătoase sau nu?

Până la urmă, grăsimile sunt inamicul?

În ultima vreme grăsimile și alimentele cu un conținut ridicat de grăsime au început să prindă popularitate.

Este un alt trend sau pe bună dreptate?

În 1980 și 1990, dietele scăzute în grăsimi și crescute în carbohidrați erau recomandate pentru a combate obezitatea, bolile de inimă și diabetul. Cu toate acestea, aceste afecțiuni sunt în crestere în ultimii 30 de ani. Deci, este clar că ceva nu funcționează.

A fost o perioada, odată cu celebritatea doctorului Atkins și apoi cu dieta Ketogenica, în care roata s-a inversat, pentru o scurta perioada de timp. Grăsimile erau folosite și carbohidrații eliminați.

Această întorsătură nu a durat foarte mult, deoarece persoanele care foloseau această dietă, au început să dezvolte carențe la anumiți micronutrienți și mergând pe idea „Pot să mănânc orice, atât timp cât nu este carbohidrat!” nu și-au îmbunătățit sănătatea pe termen lung.

Cu toate acestea, grăsimile sunt foarte importante în alimentație. Corpul este format din 15-30%  grăsime și creierul este 60-70% grăsime. Aceasta este esențială în producerea invelișului celulei, producerea hormonilor, controlarea foamei și a poftelor.

Câteva studii recente au comparat cele doua strategii alimentare (scăzută în grăsimi și scăzută în carbohidrați).

Rezultatele au arătat că pentru reducerea inflamațiilor, arderea grăsimii, stabilizarea zaharului din sânge și reducerea riscului de boli de inimă –  dieta scăzută în carbohidrați este superioară celei scăzute în grăsimi.

Dar, nu toate grăsimile sunt la fel.Gasiți aici un articol complet despre grăsimi!

Avem grăsimile sănătoase, găsite în migdale, nuci, avocado, ulei de pește, măsline și în uleiul de măsline, care cresc colesterolul bun, scad colesterolul rău și reduc riscul de boli de inimă.

Și grasimile nesănătoase – trans fat – care apar atunci când un ulei vegetal, în formă lichidă este adus în forma solidă (margarina). Evident, acestea cresc inflamațiile, riscul de boli de inima și pot duce la dereglari hormonale.

Concluzie

Pentru a menține o viață echilibrată, atât din punct de vedere al sănătății, cât și al activităților sociale, nu cred că ar trebui să mergem în extremități. În schimb trebuie să alegem variantele cele mai sanatoase. Acestea sunt ușor de indentificat, deoarece sunt cele naturale.

Cum gogoșile sau covrigii nu se găsesc, de regulă, în natură nu ar fi o variantă bună ca și gustare. Pe când nucile, migdalele, în general oleagenoasele sau fructele constituie o variantă mult mai potrivită.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *