Nu este ciudat, cum de-a lungul timpului am auzit atatea lucruri negative despre grasimi?

Zilnic, probabil, auzim pe cineva care ne avertizeaza asupra alimentelor care contin grasimi saturate:

” Nu manca mai mult de 2 oua pe saptamana”

” Grasimile ingrasa ” si lista poate continua.

Totusi nu am auzit prea des:

” Nu bea mai mult de 0,5L de Cola pe saptamana! ” sau orice fel de bautura care contine zahar

” Nu manca mai mult de o ciocolata pe saptamana! ”

Oare de ce?

Totul a inceput cu mult,mult timp in urma

In 1960 industria zaharului a platit oameni de stiinta sa creeze studii care elibereaza zaharul de orice vina si incrimineaza grasimile saturate, facand imediat legatura cu bolile de inima.

Au fost gasite dovezi care incrimineaza trei oameni de stiinta de la Harvard. Acestia au primit echivalentul a 50.000 de dolari pentru a publica in 1967 un studiu legat de zahar, grasimi si bolile de inima. Acesta a fost publicat in New England Journal of Medicine si bineinteles, rezultatele au fost modificate asa incat zaharul sa iasa castigator.

Anul trecut, Coca-Cola, a finantat cu zeci de milioane de dolari, studii care sa reduca legatura dintre bauturile cu continut de zahar si obezitatea.

Cei trei oameni de stiinta nu mai sunt in viata. Unul dintre ei era D.Mark Hegsted, seful departamentului de nutritie la „United States Department of Agriculture”, care in 1977 au creat indicatiile nutritionale. ( ati intalnit textul x% din doza zilnica recomandata )

Alt domn a fost Dr. Fredrick J. Stare, care, intamplator, era conducatorul departamentului de nutritie de la Harvard.

Bineinteles, dupa ceva timp, un alt doctor a incercat sa faca un studiu despre acest subiect, doar ca la un moment dat i s-a pus pe masa un plic cu „inspiratia” de care avea nevoie sa-l finalizeze. Probabil a-ti ghicit. Chiar daca la inceput a avut intentia de a arata efectele reale ale zaharului, dupa un stimul consistent nu a mai considerat ca zaharul ar fi o problema.

Ce este cel mai rau este faptul ca de ani de zile am fost invatati sa consumam produse reduse in grasimi si bogate in zahar, care au inceput o era a obezitatii.

Si asa, o suma de bani la locul potrivit si la momentul potrivit, poate schimba perceptia lumii despre alimentatie.