Cu totii auzim propozitia „Nu manca dupa 6!” sau „Nu manca seara, te vei ingrasa!” si surprinzator, foarte multi, cand se hotarasc sa slabeasca, prima schimbare in alimentatie este de a nu mai manca seara. Oare, aceasta ar trebui sa fie prima noastra grija?

Ce conteaza cu adevarat?

Dupa cum vedem in imaginea alaturata, orarul meselor nu este primul pe lista.Piramida Nutritiei

In primul rand, numarul de calorii pe care il consumam, va determina daca pierdem sau crestem in greutate.

Apoi, in functie de cum avem asezati macronutrientii (proteine, carbohidrati si grasimi), va determina daca acea greutate este grasime, masa musculara sau o combinatie din ambele.

Micronutrientii (vitamine, minerale) sunt foarte importanti cand vine vorba de buna functionare a organismului.

Orice fel de deficienta ne va incetini sau chiar opri progresul.

Orarul meselor

Dupa cum ati aflat pana acum, acesta nu determina cresterea sau scaderea in greutate, ci eficienta.

Cu cat vom avea un orar mai bun, cu atat vom creste sau vom scadea in greutate mai eficient.

Ex. 1 – O doamna a facut un experiment, a vrut sa vada daca poate slabi, mancand seara si mancand in principal dulciuri, dar in acelasi timp monitorizandu-si caloriile.

In fiecare zi, a consumat 1000 kcalorii din dulciuri, patiserii, fast-food si cateva shake-uri proteice.

In decrusul a 30 de zile, a reusit sa slabeasca 3 kg, un rezultat destul de bun.

Ex.2 – Un domn, s-a decis sa slabeasca mancand doar la McDonalds, folosindu-se de valorile nutritionale afisate pe site-ul lor. Tot asa, si-a setat un deficit caloric, si, precum doamna din exemplul 1, a reusit sa slabeasca.

Ambii au declarat ca nu s-au simtit bine deloc, avand o lipsa acuta de micronutrienti, dar, cu toate acestea au reusit sa piarda din greutate. Acea greutate nu a fost doar grasime, a fost si masa musculara, deoarece macronutrientii nu au fost optimi, proteinele fiind scazute, predominand carbohidratii si grasimile.

Acest lucru ne arata ca daca dorim sa slabim, grija numarul 1 ar fi caloriile!

Apoi, daca dorim sa aratam bine dupa ce slabim si sa nu ajungem slabi cu burta, trebuie sa ne monitorizam macronutrientii.

Daca dorim sa ne simtim bine si energici in tot acest proces, trebuie sa avem grija la micronutrienti, pe care ii luam din legume, fructe si in general din mancaruri sanatoase si neprocesate.

Aproape de final, intra in joc si orarul meselor, care ne va ajuta sa optimizam acest proces, sa slabim cat mai mult posibil in acea perioada.

Concluzie

Deci, ca sa raspundem la intrebarea „Mancatul seara ingrasa?”

Raspunsul este nu, dar trebuie sa avem grija cel putin la caloriile totale.

Daca intampini dificultati cand vine vorba de slabit, contacteaza-ma pe angelfitnesss@gmail.com si te pot ajuta cu sfaturi, recomandari sau programe personalizate.