Ce spun studiile?

Nu cred ca putea fi mai clar de atat! Mersul este o varianta foarte simpla si eficienta pentru a-ti schimba sanatatea.

Un studiu publicat in Journal of the American Medical Association (February 11, 1998) a aratat ca mersul ( 30-60 de minute ) reduce cu 44% riscul unei morti premature.

Un alt studiu publicat in New England Journal of Medicine (January 8, 1997) prezinta faptul ca barbatii intre 60-80 de ani si-au redus riscul de deces, din toate cauzele, incluzand bolile de inima si cancerul, dupa ce au mers 3 km in fiecare zi.

Simplu

Pe langa faptul ca aduce multe beneficii asupra sanatatii, frumusetea mersului este ca il putem practica oriude, oricand si in ritmul nostru.

Daca te recuperezi de dupa o accidentare, nastere sau este pentru prima data cand incepi sa faci miscare, poti merge 20-40 de minute de 4-5 ori pe saptamana intr-un ritm mediu-alert .

Cu toate ca este o activitate simpla, doar jumatate din populatia Statelor Unite ale Americii indeplineste recomandarile de miscare ( 150 minute / saptamana, activitate moderata sau 75 min / saptamana, activitate intensa )

Transforma mersul intr-o activitate placuta

Tehnologia ne ajuta in multe aspecte ale vietii, chiar si in acest caz.

Monitorizeaza-ti traseul si progresul! Personal, am descoperit aplicatia Endomondo. Se foloseste foarte bine de GPS-ul telefonului pentru a-ti monitoriza traseul, iti aproximeaza numarul de calorii arse, viteza cu care ai mers si nu numai. Am folosit-o in cateva ocazii si chiar am ramas placut impresionat.

Carti Audio

Pentru activitatile de cardio, prefer sa ascut o carte. Nu este la fel de motivant precum un playlist bun, dar cu siguranta este mai productiv. Sa slabesti si sa inveti ceva in acelasi timp?! Cum poti sa rezisti?

Aici, totusi, ne lovim de o problema. Nu sunt foarte multe carti traduse in limba romana. Dar, daca nu aveti o problema cu limba engleza, va recomand aplicatia Audible

Muzica

Batrana muzica nu ne-a dezamagit niciodata, asculti 10 melodii si imediat au trecut cele 30 de minute fara sa-ti dai seama. Pentru cei pasionati de muzica tehno,electro sau derivarile din aceasta gama, m-am inteles foarte bine cu aplicatia DI.FM , ai foarte multe stiluri muzicale si nu trebuie sa stai tot timpul sa-ti schimbi playlistul.

Varianta Low Tech

Bun, am inteles, nu esti cu tehnologia, nici o problema, apeleaza un prieten/ ruda, gasiti un subiect interesat si 30-40 de minute sunt ca si terminate.

Tot aici, un caine ar fi de ajutor, se bucura si el, nu-si mai face nevoile in casa si reusesti sa slabesti, 3 in 1 .

Strategie

Sunt cateva lucruri pe care ar trebui sa le ai in vedere pentru a face mersul mai eficient.

  • Incordeaza-ti abdomenul – tot timpul este binevenit putin stres pe muschii abdominali. Te va ajuta sa-ti controlezi mai bine stomacul.
  • Spatele drept, pieptul in fata – petrecem foarte mult timp la calculator, cu capul in telefoane/tablete si postura noastra se degradeaza, asa ca in aceste 30-40 de minute este bine sa incercam sa ne inbunatatim postura.
  • Daca practici mersul in aer liber, schimba-ti traseul, alege rutele linistite,cu aer cat mai curat

Concluzie

Mersul este un obicei usor de mentinut, tineti minte, perioadele scurte sunt mai bune decat lipsa completa, deci chiar daca nu ai chef astazi, macar alege o mica plimbare prin cartier.

Ca si in orice alt lucru in acest sport, consecventa este foarte importanta. Cu cat te tii mai mult, cu atat vei avea rezultate mai bune!