Cu totii avem problema timpului, iar cu cat orasul este mai aglomerat, cu atat timpul nostru este mai putin. Din aceasta cauza, excludem exercitiile fizice de pe lista activitatilor zilnice, sub pretextul ca nu avem timp. Haideti sa vedem ce au spus cercetatorii despre acest lucru.

Cercetatorii de la universitatea McMaster au descoperit ca un singur minut de exercitii foarte intense, poate avea rezultate la fel de bune ca un antrenament lung dar de intensitate joasa.

Martin Gibala, cercetator la universitate, afirma ca este o strategie de antrenament foarte buna cand vine vorba de timp-eficienta. De asemenea, spune ca aceste intervale scurte si intense sunt extrem de eficiente.

Acesta nu era un secret, sper, avand in vedere ca vorbim de antrenamentele HIIT ( high intensity interval training ) de foarte mult timp pe canalul de Youtube . Dar, de data aceasta, cercetatorii, au pus in prim plan sanatatea. Au analizat sistemul cardiorespirator, nivelul de insulina si cum reuseste corpul sa regleze nivelul de zahar din sange.

27 de barbati sedentari Au facut parte din acest experiment intins pe o perioada de 12 saptamani.

In ce a constat antrenamentul ?

In total a durat 10 min si a fost executat pe bicicleta stationara.

2 minute incalzirea, 3 seturi de 20 de secunde intensitate maxima ( tot ce poti ), 2 minute pedalare usoara intre acele seturi de intensitate maxima, iar la final adaugam inca un minul la ultimul set de revenire.

Deci practic antrenamentul va arata asa . ( vom nota cu litera U – usor si litera T – tare )

2 min U – 20s T- 2 min U- 20s T – 2 min U – 20s T – 3 min U

In paralel au facut un alt studiu, cu un antrenament de 45 de minute cu o intensitate usoara.

Rezultatele

Dupa 12 saptamani, rezultatele au fost aproape identice. Impresionant, avand in vedere ca un grup a consumat 10 min si celalalt 45 pentru aceleasi rezultate.

Gibala – „Our study shows that an interval-based approach can be more efficient — you can get health and fitness benefits comparable to the traditional approach, in less time.”

Partea buna este ca puteti ajusta acest tip de antrenament pe foarte multe exrcitii.

De exemplu, in pauza de pranz de la serviciu. Ai cateva etaje cu scari la dispozitie? Aplica acelasi concept si cu siguranta sanatatea ta va avea de castigat.