Cu toate că ne satisface papilele gustative, cantitate de sare pe care o consumăm în momentul de față este mult mai mare, decât limita recomandată. Reducând din cantitatea de sare și din alimentele procesate pe care le consumăm, am putea adăuga ani întregi la speranța noastră de viață, chiar și dacă suntem sănătoși.

„Dieta modernă este prea ridicată în sodium … Oamenii consumă mult prea mult și acest lucru crește riscul de boli cardiovasculare, infart și cancer la stomac. – Sonya Angelone, Academy of Nutrition and Dietetics.

Poate nu este  cazul celor care au început să abordeze o alimentație mai sănătoasă, dar când vine vorba de pizza, cartofi prăjiți, covrigei, semințe, șnițele, alimente care sunt consumate în principal de generatia tânără, situația se schimbă.

De asemenea, studiile arată că prea multă sare afectează negativ sănătatea oaselor.

Sodiul ne afectează sistemul cardiovascular în doua feluri:

  • Prea mult poate ridica tensiunea arterială. Unele persoane sunt sensibile la sodiu și efectele negative apar de la peste 1.500 mg / zi.
  • „Consumul ridicat de sodiu afectează abilitatea naturală a vaselor de sânge de a se dilata și crește circulația către țesuturi.” dr. Frank Sacks, Harvard T.H. Chan School of Public Health.

Totul se reduce la cantitate!

Cu cât consumăm mai mult, cu atât riscul este mai mare.

Un studiu publicat în Journal of Circulation – pentru fiecare 1.000 mg de sodiu în plus, riscul de boli cardiovasculare crește cu 17%.

Recomandări:

  • Potrivit American Heart Association, avem nevoie de mai puțin de 500 mg de sodiu / zi (foarte puțin), pentru a funcționa optim. În prezent, media este de 3.400 mg / zi, deci cam de 7 ori doza recomandată.
  • Potrivit – Journal PLOS Medicine – scăderea consumului de sodiu ar preveni 450.000 cazuri de boli cardiovasculare și 83.000 decese.

Acum, nu vreau să fiu cel absurd, care recomandă că cel mai  bine ar fi să consumi un pahar de apă călduță și cam atât, dar ca în orice, trebuie să găsim un echilibru. Dacă avem un aliment la care am putea renunța cu ușurință și care nu ar fi în lista celor sănătoase, ar fi bine să o facem. Cu cât reușim să înlocuim alimentele foarte procesate, cu alimente cât mai naturale și să implementăm mai multe obiceiuri sănătoase, cu atât vom avea o viață liniștită, plină de energie și fără drumuri la spital.