Foarte mult timp, grăsimile au fost prezentate ca și inamicul nr. 1, dacă vrei să slăbești sau dacă vrei să te protejezi împotriva bolilor de inimă. În acest timp, au apărut o gramadă de produse scăzute în grăsimi sau degresate total, care și-au făcut loc în casele oamenilor. 

Acum, roata s-a întors, pe măsură ce dietele low carb, precum cea ketogenică, au prins popularitate.

Să vedem ce informații clare avem!

Mitul 1: Degresat sau semidegresat este mai sănătos

În momentul în care se extrage grăsimea dintr-un produs, acesta își pierde foarte mult din gust. Pentru a compensa, firmele adaugă zahăr, sare și arome artificiale. După cum probabil v-ați dat seama, acestea nu sunt o îmbunătățire adusă unui produs.

Pe lângă asta, vom pierde o parte din antioxidanții solubili în grăsime, precum licopen sau beta-caroten.

Atât timp cât esti atent la porții și nu exagerezi cu cantitățile, nu este nici un motiv pentru care să nu te bucuri de variantele integrale.

Mitul 2 : Mai multe grăsimi sunt mai sănătoase decât mai mulți carbohidrați!

Un studiu publicat în „The Lancet” asociază consumul crescut de carbohidrați cu o creștere totală a riscurilor de deces, pe când grăsimile nu au avut același efect.

Acum, problema cu aceste comparații ar fi sursele. Dacă vom compara painea albă și zaharul cu uleiul de măsline și nucile, atunci nu este de mirare ca al doilea grup a ieșit învingător. Dar, dacă vom compara fructele cu șunca de porc prăjită în ulei, nu sunt sigur că aceste rezultate se vor păstra.

Într-un final, dacă te axezi pe alimente sănătoase, vei avea de câștigat, chiar dacă nu dai importanță conținutului de carbohidrați și grăsimi. Atunci când sursele sunt sănătoase, trebuie să reglezi doar cantitățile.

Mitul 3: Uleiul de cocos este un superaliment!

În spatele acestui produs a fost o fabrica de bani și niște persoane oportuniste. A aparut în vizorul publicului dintr-o dată, după ce a fost promovat pe la câteva emisiuni la TV, ca fiind următorul produs miraculos. Îl puteai pune în cafea, îl puteai mânca crud, te puteai unge cu el pe corp, îl adăugai în prăjituri și aveai o gramadă de beneficii. Acestea au fost promisiunile inițiale.

După care specialiștii de la „American Heart Association” au analizat mai bine problema și au ajuns la concluzia că nu are majoritatea din aceste beneficii promovate și că ar fi bine să ne limităm consumul la o linguriță pe zi, pentru ca este foarte ridicat în grăsimi saturate.

Într-un final, este o sursă vegetală de grăsimi. Dacă o comparăm cu ceafa de porc în ulei, cu siguranță iese în față. Dar nu este nimic miraculos în acest produs și nu trebuie tratat precum un medicament.