Este vară, cald, grătarul chiar se potrivește perfect în combinație. Din păcate pentru noi, acesta vine cu un risc crescut de cancer. Dar, există câteva metode pentru a mai ocoli problemele.

1.Diversifică tipurile de carne

Pentru noi, românii, grătarul este aproape sinonim cu carnea de porc, fie ea sub formă de ceafă, cârnați sau mici. Nu este un secret ca aceasta nu este cea mai sănătoasă variantă. Așa că nu strică să mai facem și câte un pește sau un piept de curcan la grătar.

2. Marinează, marinează, marinează!

În timpul preparării la grătar, apar niște compuși care se numesc „heterocyclic amines (HCAs)” și „polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs)”, ambii crescând riscul de cancer.  Studiile au arătat că dacă marinam carnea cu măcar 30 de min. înainte de preparare, șansele ca acești compuși să apară scad semnificativ. Pe lânga asta, ne vom bucura de un gust mai bun.

3. Nu te grăbi!

Prepararea la o temperatură mai scăzută reduce riscul formării de HCAs și PAHs. De asemenea, șansele sa ardem carnea scad semnificativ.

Evitați părțile arse!

4. Colorează puțin grătarul!

Aruncă și niște legume în mix, nu strică niciodată niște dovlecei, vinete, ardei sau roșii la grătar.

Acestea conțin vitamine, fibre și fitochimicale care protejează corpul de cancer.

Aceste simple modificări pot reduce semnificativ riscul de cancer, așa că nu strică să le adăugați în rutina de grătar.