Concediul este o perioadă în care suntem vulnerabili. Lăsăm garda jos, că doar este perioada în care trebuie să ne relaxam și să ne simțim bine. Dar, atunci când ne întoarcem acasă și ne suim pe cântar, începem să regretăm unele chestii pe care le-am mâncat sau băut. 

Nu vreau să credeți că sunt împotriva mâncatului în concediu, dar cu timpul am descoperit câteva obiceiuri care vă pot ajuta să vă mențineți sau cel puțin să reduceți din potențialele kg în plus, fără a pierde din distracție și relaxare.

1.Mănâncă puțin dimineață

Știu că poate suna ciudat, pentru că „Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei”, dar nu și în cazul acesta. În general, în concediu, activitățile sunt seara. Ieși la restaurant în stațiune sau vine cina de la all inclusive unde ai o grămadă de feluri de mâncare și ai stat toata ziua să le aștepți.

Așa că trebuie să facem tot posibilul să ne păstrăm caloriile pentru mai târziu. Nu spun să nu mănânci dimineața,(deși poate fi o varianta, dacă nu îți este foame) dar în loc de un bol cu lapte cu cereale, clătite sau croissante, poți alege 2-3 ouă fierte, niște muschi afumat, eventual brânzeturi, multe legume și cat mai puțină pâine. Așa vei avea un mic dejun sățios, dar în același timp destul de scăzut în calorii.

2. Păstrează-ți caloriile pentru momentele cheie

Exact cum spuneam și mai sus, nu îți va fi poftă de dulciuri sau fast-food tot timpul. Așa că nu are rost să mănânci tot timpul, doar pentru că sunt la îndemână.

Dacă vrei să ieși cu grupul sau cu familia la pizza mai târziu, atunci poți mânca un grătar cu piure la prânz, iar când vine vremea de pizza, te poți bucura liniștit.

3. Alege ce merită 

Dacă nu îți este poftă de un lucru sau dacă nu arată apetisant, nu are rost să-l consumi. Sună simplu, dar de multe ori avem tendința de a mânca, doar pentru că este la îndemână.

Dacă vrei o înghețată, nu are rost să încerci 2-3 până ajungi să mănânci una bună. Încearcă să mergi la sigur! Dacă știi că îți place un anumit brand, atunci caută-l și bucură-te de înghețata preferată.

4. Ai grijă la băuturi 

Dintre toate băuturile, cocktailurile și sucurile cu zahăr sunt cele mai problematice. Conțin foarte multe calorii într-un volum foarte mic.

Mai bine alegi un cidru de fructe, in loc de un cocktail (care este făcut cu siropuri) sau sucuri fără zahăr, precum Cola 0 sau FuzeTea 0, în loc de variantele cu zahar. Sunt cantități de zahăr, pe care nu le observi, dar până la finalul zilei se adună.

5. Încearca să faci activități fizice 

Nu ma refer la mersul la sală neaparat, deși nu ar strica 30 min. de bandă sau bicicletă, dacă ai la hotel. Dar dacă ieși cu familia, puteți inchiria o bicicletă și să faceți o plimbare. Poți înota 20 min. sau daca ești la munte, poți face un traseu într-un pas mai alert.

Toate aceste obiceiuri se adună și vor micșora riscul de a ofta, atunci când ajungi acasă și te sui pe cântar.