Având în vedere nenumaratele mistere care apar atunci când vorbim despre creier, un lucru este clar. Alimentația influențeaza creierul, poate mai mult decât ne-am așteptat.

Cercetările sugerează că o alimentație sănătoasă susține și stimulează abilitățile mentale, chiar și în cazul persoanelor cu boli neurodegenerative. Un anumit set de alimente poate duce la îmbunătățirea memoriei, abilităților motorii, atenției și capacității de învățare. Aceste alimente ajuta creierul prin stimularea transmiterii semnalelor, îmbunătățirea circulației sau reducerea înflamațiilor.

Dieta și performantele

Unele produse care îmbunătățesc performantele creierului sunt deja destul de cunoscute:

  • Cofeina menține funcțiile creierului pe o perioadă îndelungată, pastrează atenția și concentrarea. Sunt necesare 40 mg. pe care le putem obține din cafea, ceai verde sau alte produse. Problema este că organismul dezvoltă o toleranță și după ceva vreme o cafea nu își va face efectul, după încă ceva vreme două cafele nu își vor mai face efectul. Așa că cel mai bine ar fi să o ciclizam. Să avem săptămâni de pauza, în care nu consumam nimic care să conțină cofeină.
  • Dintre toate băuturile naturale, ceaiul verde se pare ca este ce mai bun pentru îmbunătățirea procesului cognitiv. Pe lângă îmbunătățirea memoriei, atenției și concentrării, acesta reduce stresul (Dietz & Dekker 2017).  Nutrienții cheie în ceai sunt galatul de epigalocatechină (EGCG) și teanina, deoarece inhibă radicalii liberi (Feng et. al. 2012).
  • Nucile, semințele și uleiul de măslie, ingrediente clasice în majoritatea dietelor care sunt foarte bune pentru creier. Acestea reduc inflamațiile și previn Alzheimer-ul, de asemenea îmbunătățesc circulația la nivelul creierului.
  • Peștele, un ingredient prezent într-o alimentație sănătoasă, în special tipurile cu un conținut ridicat de omega 3, care suprimă inflamarea sistemului nervos. De asta uleiul de peste este considerat un supliment natural pentru îmbunătățirea performantei creierului. (Recomandarea mea de Omega 3 se gasește aici – *Puteți folosi codul Angel12 și veți beneficia de 12% reducere) 
  • Mai multe studii au arătat beneficiile consumului ridicat de fructe și legume în prevenirea deteriorarii mintale, scăderea riscului de ateroscleroză și infart (Larsson, Virtamo & Wolk 2013).
  • Continuăm cu sucul de sfecla, care stimulează circulația la nivelul creierului și reduce tensiunea arterială. (Wightman et al. 2015)

Efectele micronutrientilor

Este foate clar că vitaminele sunt importante atunci când vorbim despre sănătatea creierului.

Vitaminele recomandate în acest caz ar fi complexul de vitamine B, C, D si E, pentru îmbunătățirea performanțelor cognitive. Iar pe partea de minerale, avem magneziul care păstreză inflamațiile și radicalii liberi sub control (Dysken et al. 2014; Barbagallo & Dominguez 2010).

Mancăm ce trebuie, gândim cum trebuie

Cu alte cuvinte, creierului este exact ca și corpul, acesta trebuie antrenat și alimentat cum trebuie pentru a ne bucura de performanțe maxime.