Migdalele sunt printre cele mai populare fructe oleaginoase lume. Sunt foarte hrănitoare și bogate în grăsimi sănătoase, antioxidanți, vitamine și minerale. Beneficiile lor pentru sănătate au fost dovedite științific pe baza numeroaselor cercetări la care au fost supuse de-a lungul timpului.

Livrează o cantitate mare de nutrienți

Migdalele au un profil nutritiv impresionant. O porție de 28 de grame de migdale conține:

  • Fibre: 3,5 grame;
  • Proteine: 6 grame;
  • Grăsimi: 14 grame;
  • Vitamina E: 37% din doza zilnică;
  • Mangan: 32% din doza zilnică;
  • Magneziu: 20% din doza zinică;

De asemenea, conțin o cantitate decentă de cupru, vitamina B2 (riboflavină) și fosfor. Totul provine dintr-o mână mică, care furnizează doar 161 de calorii și 2,5 grame de carbohidrați digerabili. Este important să rețineți faptul că, organsimul nu absoarbe 10–15% din caloriile lor, deoarece o parte din grăsime este inaccesibilă enzimelor digestive. Migdalele sunt, de asemenea, bogate în acid fitic, o substanță care leagă anumite minerale și le împiedică să fie absorbite.

Sunt încărcate cu antioxidanți

Antioxidanții ajută la protejarea împotriva stresului oxidativ, care poate deteriora moleculele și poate contribui la reducerea inflamației, îmbătrânire și boli precum cancerul. Antioxidanții puternici din migdale sunt în mare parte concentrați în stratul maro al pielii. Din acest motiv, migdalele albe – cele cu pielea îndepărtată – nu sunt cea mai bună alegere din perspectiva sănătății.

Un studiu clinic efectuat la 60 de bărbați fumători a constatat că aproximativ 84 de grame de migdale pe zi au redus biomarkerii stresului oxidativ cu 23-34% pe o perioadă de patru săptămâni. Aceste descoperiri susțin cele ale unui alt studiu care a constatat că consumul de migdale în timpul meselor principale a redus unii markeri de deteriorare oxidativă.

Sunt bogate în vitamina E

Vitamina E este o familie de antioxidanți liposolubili. Acești antioxidanți tind să se acumuleze în membranele celulare din corp, protejându-vă celulele de deteriorarea oxidativă. Migdalele sunt printre cele mai bune surse de vitamina E din lume, furnizând din doar 28 de grame, 37% din doza zilnică recomandată. Mai multe studii au legat aportul mai mare de vitamina E cu rate mai scăzute de boli de inimă, cancer și boala Alzheimer.

Pot ajuta la controlul glicemiei

Migdalele au un conținut scăzut de carbohidrați, dar bogate în grăsimi sănătoase, proteine ​​și fibre. Acest lucru le face o alegere perfectă pentru persoanele cu diabet. O altă bogăție de migdale este cantitatea lor remarcabil de mare de magneziu.

Magneziul este un mineral implicat în mai mult de 300 de procese corporale, inclusiv controlul glicemiei. Doza zinică recomandată pentru magneziu este de 310-420 mg. 56 de grame de migdale oferă aproape jumătate din cantitate – 150 mg din acest mineral important. Interesant este că 25–38% dintre persoanele cu diabet zaharat de tip 2 sunt deficitare în magneziu. Corectarea acestei deficiențe scade semnificativ nivelul zahărului din sânge și îmbunătățește funcția insulinei.

Persoanele fără diabet observă, de asemenea, reduceri majore ale rezistenței la insulină atunci când suplimentează cu magneziu. Acest lucru indică faptul că alimentele bogate în magneziu, cum ar fi migdalele, pot ajuta la prevenirea sindromului metabolic și a diabetului de tip 2, ambele fiind probleme majore de sănătate.

Consumul de migdale reduce foamea, scăzând aportul total de calorii

Migdalele sunt sărace în carbohidrați și bogate în proteine ​​și fibre. Se știe că atât proteinele, cât și fibrele cresc sentimentele de plenitudine. Acest lucru vă poate ajuta să mâncați mai puține calorii. Un studiu de patru săptămâni la 137 de participanți a arătat că o porție zilnică de 43 de grame de migdale a redus semnificativ foamea și dorința de a mânca.

Concluzie:

Migdalele conțin o mulțime de grăsimi sănătoase, fibre, proteine, magneziu și vitamina E. Beneficiile pentru sănătate ale migdalelor includ scăderea nivelului de zahăr din sânge, scăderea tensiunii arteriale și scăderea nivelului de colesterol.

De asemenea, pot reduce foamea și pot promova pierderea în greutate. Toate lucrurile luate în considerare, migdalele sunt la fel de aproape de perfecte pe cât le poate obține o mâncare.