Abordare Dietetica pentru Hipertensiunea Arteriala – Fitness Nation Romania

Abordare Dietetica pentru Hipertensiunea Arteriala

Hipertensiunea arterială reprezintă creșterea persistentă a valorilor tensiunii arteriale și poate fi efectul secundar al unor afecțiuni cardiace, endocrinologice sau renale. Un regim alimentar sănătos și un plan alimentar bine definit pot reduce riscul de a dezvolta tensiune arterială ridicată, dar și scăderea tensiunii arteriale.

O alimentație ce are ca obiectiv reducerea riscului de hipertensiune arterială include aportul de fructe, legume și alimente lactate cu conținut scăzut de grăsimi, precum și fibre. Deasemenea se recoamdă scăderea sodiului, a grăsimilor saturate, a grăsimilor totale și a colesterolului.

Reducerea sodiului

Reducerea sodiului este una dintre cele mai importante componente de care trebuie să ținem seamă în acest tip de alimentație. Pentru a reduce sodiul, unele dintre măsuri sunt:
  • Includerea alimentelor proaspete precum fructe, legume, nuci, păsări de curte proaspete, pește și carne slabă;
  • Alegerea ierburilor, lămâie, tei, oțet, amestecuri și condimente fără sare și evitarea adăugării de sare de masă;
  • Evitarea supelor din conserve, alimente procesate, mese congelate, legume cu sosuri;
  • Evitarea cărnii prelucrate precum slănină, cârnați, hot dog, carne de vită, șuncă, salam;
  • Evitarea alimentelor afumate și a celor murate;
  • Alege cereale integrale pentru micul dejun cu conținut scăzut de sodiu;
  • Evitarea gustărilor sărate;

Introducerea calciului

Studii recente au arătat faptul că implicarea calciului în buna funcționare a aparatului cardiovascular este complexă. Un sector important il reprezintă menținerea tensiunii arteriale în limitele normale. Pentru creșterea aportului de calciu se recomandă:
  • Brânză și iaurturi cu conținut scăzut de grăsime sau fără grăsimi și produse lactate fără grăsimi sau 1% pe zi;
  • Suplimentele de calciu sunt necesare pentru cei care nu reusesc să introducă alimente ce conțin calciu în alimentație;

Menținerea unei greutăți corporale optime

Acest lucru se datorează faptului că obezitatea și excesul de greutate cresc riscul de hipertensiune arterială. Unele dintre măsurile pentru menținerea unei greutăți corporale sănătoase includ:
  • Aportul caloric redus alegând alimente cu conținut scăzut de grăsimi și consumând porții mai mici;
  • Cel puțin 25 până la 35 de grame de fibre trebuie să fie luate zilnic. Trebuie alese cereale integrale;
  • Alimentele bogate în potasiu și magneziu trebuie crescută. Citricele, roșiile, portocalele, bananele și cartofii de cel puțin trei ori pe săptămână asigură potasiu adecvat. Alimentația trebuie să includă nuci, semințe, fasole uscată și mazăre de cel puțin patru ori pe săptămână pentru potasiu și magneziu împreună cu fibre;
  • Cel puțin 30 de minute de exerciții aerobice de 3 ori pe săptămână se recomandă a fi efecuate;

Concluzie:

O alimentație echilibrată care este la îndemâna tuturor, poate preveni sau chiar ține sub control hipertensiunea arterială. Netratată această afecțiune poate provoca serioase probleme de sănătate cum ar fi: anverismul, accidentul vascular cerebral, insuficiența cardiacă sau insuficiența renală.