Cafea vs Ceai Verde - Care este cea mai Sanatoasa Alegere?

Ceaiul este băutura cea mai frecvent consumată din lume după apă. Cafeaua este, de asemenea, incredibil de populară. În Statele Unite, mai mult de 85% dintre adulți consumă cofeină în mod regulat, cu un aport zilnic mediu de 180 mg, care este cantitatea de cofeină din aproximativ 2 căni de cafea. Oamenii consumă ceai verde și cafea pentru gustul caracteristic și beneficiile pentru sănătate.

Conținutul de cafeină

Cofeina este medicamentul stimulant cel mai consumat la nivel mondial și se găsește în mod natural în cafea și ceai. De fapt, cafeaua și ceaiul sunt adesea cele mai predominante surse de cofeină în dieta unei persoane.

Cu toate acestea, cafeaua oferă mai mult de trei ori cantitatea de cofeină decât ceaiul verde. O porție de 240 ml de cafea oferă 96 mg de cofeină, în timp ce aceeași cantitate de ceai verde oferă 29 mg.

Potrivit cercetărilor, aporturile de 400 mg de cofeină pe zi sunt considerate sigure pentru adulți. Cu toate acestea, limita recomandată scade la 100 mg pe zi pentru adolescenți și 2,5 mg / kg pe zi pentru copii.

Cofeina este una dintre cele mai studiate substanțe, datorită multiplelor sale efecte benefice asupra sănătății. Acestea includ:

  • Niveluri crescute de energie, vigilență, atenție și veghe;
  • Scăderea oboselii mentale și fizice;
  • Timpi de reacție accelerați și precizie îmbunătățită;
  • Performanță sporită a exercițiilor;
  • Memorie și dispoziție îmbunătățite;

Dovezile sugerează, de asemenea, cofeina are efecte protectoare asupra sănătății creierului, reducând riscul de demență și alte boli degenerative. Unele studii au legat chiar aportul de cofeină cu un risc redus de a dezvolta diabet de tip 2.

Beneficii pentru sănătate

Ceaiul verde și cafeaua au multiple beneficii comune pentru sănătate, inclusiv conținutul ridicat de antioxidanți și efectele de slăbire.

Surse mari de antioxidanți

Radicalii liberi joacă numeroase roluri benefice în corpul dumneavoastră. Cu toate acestea, în exces, acestea conduc la stres oxidativ. Stresul oxidativ este un proces dăunător care vă poate afecta negativ sănătatea, cauzând boli și accelerând procesul de îmbătrânire. Din fericire, cafeaua și ceaiul verde sunt încărcate cu antioxidanți - compuși cu efecte benefice împotriva stresului oxidativ.

Amândoi sunt deosebit de bogați într-un grup de antioxidanți numiți polifenoli. În ambele băuturi, acestea sunt responsabile pentru multe dintre beneficiile și aroma lor. Mai mult, studiile au descoperit că, cofeina este asociată cu pierderea în greutate. Se pare că:

  • Reduce foamea;
  • Accelerează arderea caloriilor;
  • Activați un tip de grăsime numit țesut adipos maro (BAT), ale cărui cantități scad pe măsură ce îmbătrâniți;
  • BAT are potențialul de a produce cantități mari de căldură și de a modula metabolismul grăsimilor și glucozei;

L-teanina din ceaiul verde poate fi calmantă

L-teanina este un aminoacid prezent în mod natural în ceai, inclusiv ceaiul verde. Se știe că acest compus afectează creierul, crescând sentimentele de vigilență calmă.

Un studiu a oferit participanților aproximativ aceeași cantitate de L-teanină pe cât ar putea consuma în 200 ml de ceai sau aproximativ o porție. Participanții care au băut L-teanina au avut mai multă activitate alfa cerebrală, ceea ce indică o stare mentală calmă și alertă.

Anumite riscuri pentru sănătate reduse

Dovezile arată că ceaiul verde este asociat cu un risc redus de accident vascular cerebral, diabet și depresie. Între timp, cafeaua este legată de mortalitatea redusă a bolilor de inimă.

Posibile dezavantaje

Deși atât cafeaua, cât și ceaiul verde sunt cunoscute pentru beneficiile lor, ele pot avea și unele dezavantaje.

Pe de o parte, ingredientele adăugate - cum ar fi îndulcitorii, cremele și siropurile aromate - pot crește semnificativ cantitatea de calorii și zahăr din cafea sau ceai.

Cercetările arată că cafeaua și ceaiul îndulcit se numără printre alimentele care contribuie la aportul ridicat de zahăr la adulții din S.U.A. Acest lucru este asociat cu creșterea în greutate, diabetul de tip 2, bolile de inimă și cavitățile dentare.

Pe de altă parte, chiar dacă cofeina este considerată un medicament benefic, consumul prea mult din aceasta poate duce la efecte secundare nedorite, cum ar fi anxietatea indusă de cofeină și tulburările de somn.

Dovezile sugerează că aporturile cronice de cofeină pot duce la creșterea vigilenței și anxietății. Dacă este consumat în doze mari de peste 400 mg pe zi, poate agrava simptomele de anxietate, tulburări de panică și insomnie.

În plus, consumul de cofeină poate duce la dependența de cofeină la unii oameni. Cei care au dependență de cofeină pot avea retragerea cofeinei și pot continua să utilizeze cofeină în ciuda efectelor nocive.

Există dovezi că uleiurile prezente în mod natural în cafea, inclusiv cafestol și kahweol, pot crește nivelul colesterolului din sânge.

O analiză a studiilor a constatat că consumul de cafea făcută fără filtru de hârtie a fost asociat cu creșterea colesterolului total și LDL (rău) din sânge. Cu toate acestea, autorii au descoperit că nivelurile de colesterol ale oamenilor nu au crescut atunci când au băut cafea făcută folosind un filtru de cafea din hârtie.

Sfaturi de preparare

Cafeaua și ceaiul verde pot oferi multiple beneficii pentru sănătate. Cu toate acestea, modul în care le pregătiți poate face diferența între o băutură hrănitoare sau mai puțin hrănitoare.

Urmați aceste sfaturi pentru a prepara o ceașcă sănătoasă:

  • Folosiți un filtru de cafea - Filtrele de hârtie ajută la reducerea cantității de cafestol din cafea, care este legată de creșterea nivelului de colesterol din sânge.
  • Schimbați laptele cu conținut ridicat de grăsime sau crema cu lapte cu conținut scăzut de grăsimi - Efectuarea acestei modificări simple va ajuta la reducerea conținutului total de calorii și grăsimi al băuturii.
  • Sari peste zahăr - Adăugarea a prea mult zahăr, miere, siropuri sau alți îndulcitori la cafea sau ceai le poate transforma în băuturi mai puțin hrănitoare.
  • Adăugați scorțișoară sau nucșoară în cafea - În loc să folosiți siropuri zaharoase pentru aromă, adăugați scorțișoară sau nucșoară în cafea. Aceste condimente pot ajuta la prevenirea și tratarea diabetului de tip 2 și a obezității.
  • Adăugați suc de lămâie în ceai - Studiile efectuate pe eprubete și pe animale arată că adăugarea sucului de lămâie în ceaiul verde poate face ca antioxidanții săi să fie mai disponibili pentru corpul tău.

Care e mai bun?

Ceaiul verde și cafeaua sunt ambele băuturi sigure care vă oferă beneficiile cafeinei și ale antioxidanților. Ambele sunt, de asemenea, asociate cu un risc scăzut de anumite boli.

Cu toate acestea, persoanele cu tulburări de anxietate, insomnie și panică ar trebui să ia în considerare alegerea ceaiului verde în locul cafelei, datorită conținutului redus de cofeină și deoarece conține L-teanină - un aminoacid care promovează o stare de vigilență calmă. Conținutul mai ridicat de cofeină al cafelei poate duce mai ușor la dependența de cofeină în comparație cu ceaiul verde.

Pe de altă parte, cafeaua ar fi o alegere mai potrivită dacă sunteți în căutarea unei vigilențe crescute sau a unei performanțe fizice îmbunătățite. Determinarea unui câștigător net se rezumă în cele din urmă la nevoile fiecăruia.

Concluzie:

Ceaiul verde și cafeaua sunt două băuturi sănătoase de bază în dietele multor oameni. Acestea împărtășesc multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi efectele anticancerigene și proprietățile de slăbire datorită conținutului lor de cafeină și antioxidanți. De asemenea, împărtășesc dezavantajele potențiale asociate cu ingredientele adăugate în mod obișnuit, cum ar fi zahărul, cremele și siropurile aromate.

Luând în considerare conținutul mai ridicat de cofeină al cafelei și conținutul de L-teanină al ceaiului verde vă poate ajuta să decideți care dintre ele este mai bună pentru dumneavoastră.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare