Ce se Intampla Daca Tii Post Negru O Zi? – Fitness Nation Romania

Ce se Intampla Daca Tii Post Negru O Zi?

Postul Intermitent poate avea nenumărate efecte benefice asupra corpului. De la gestionarea greutății și curățarea celulară, până la suportul digestiei și claritatea mentală, postul ajută la revigorarea organismului. Postul este descris ca abstinența de la alimente și băuturi, însă există numeroase forme ale acestei practici. Dar ce se întâmplă de fapt în corpurile noastre, oră cu oră, în timpul unui post?

Intervalul 0-4 ore de la ultima masă

Primele 4 ore după ce mâncăm sunt cunoscute drept faza anabolică. Organismul folosește energia obținută din masa pe care am consumat-o pentru a susține activitatea curentă și pentru dezvoltarea celulară și a țesuturilor.

În această etapă pancreasul produce hormonul numit insulină. Acest lucru permite corpului să consume glucoza care a fost eliberată în fluxul sanguin după masă și să stocheze orice exces de energie în celule, pentru o utilizare ulterioară.

Intervalul 4-16 ore de la ultima masă

A doua fază a postului începe după 4 ore și durează până la aproximativ 16 ore de la ultima masă. Aceasta este faza catabolică, când toți acei nutrienți suplimentari încep să fie eliberați din stocare cu scopul de a fi folosiți pentru energie.

Odată ce energia stocată din celule se epuizează, corpul începe să se bazeze pe grăsimea stocată. Procesul de eliberare a grăsimii și arderea acesteia pentru energie eliberează substanțe chimice cunoscute sub numele de ‘’corpuri cetonice‘’, care se întâmplă de obicei în apropiere de cele 16 ore de la ultima masă.

Cât de repede ajungem în această etapă de ardere a grăsimii pentru energie depinde de ce am mâncat la ultimele 2 mese dinaintea postului. 

Una dintre cele mai puternice caracteristici ale postului, numită autofagie, are debutul în această fază.

Autofagia este declanșată de o scădere a unui regulator de creștere numit MTOR, iar acest proces este practic o curățare a celulelor. În această etapă organismul îndepărtează orice material celular mort sau deteriorat, care altfel poate contribui la îmbătrânire, cancer sau boli cronice.

Autofagia permite celulelor noastre să se adapteze mai bine la stres. Îndepărtarea acestor celule deteriorate sau disfuncționale poate ajuta la prevenirea bolilor. Au fost efectuate studii care arată faptul că autofagia poate ajuta la combaterea a nenumărate afecțiuni, inclusiv cele infecțioase, la reglarea inflamației și la stimularea sistemului imunitar.

Etapa de post de 16-24 de ore

Odată ce am depășit etapa de post de 16 ore, glucoza din celule și glicogenul din ficat și mușchi încep să scadă rapid, ceea ce determină organismul să ardă grăsimea stocată pentru a ține pasul cu necesarul energetic al corpului.

Cererile de energie a corpului în acest stadiu probabil că nu s-au schimbat prea mult: ne trezim, lucrăm, mergem, interacționăm cu oamenii, anumite persoane se și antrenează în timpul unui post, astfel încât energia necesară poate fi semnificativă. Cercetările arată că după un post de 24 de ore, fără exerciții fizice intense, depozitele de glicogen muscular au fost reduse cu aproximativ 50%.

Cel mai important aspect în urma unui post de 24 de ore este sensibilitatea pe care o obținem la insulină.

  • Sunt studii care arată că pentru un adult, o masă alcătuită din 100 grame de carbohidrați, alături de proteine și grăsimi, poate necesita aproximativ 10 unități de insulină sau mai mult, în funcție de rezistența sau sensibilitatea persoanei respective la acest hormon.
  • Studiile arată că în urma unui post de 24 de ore sensibilitatea la insulină crește cu aproximativ 31%, astfel încât aceiași persoană, pentru aceeași masă, poate necesita doar 7 unități de insulină.

Acest lucru este deosebit de important, întrucât mai puțină insulină eliberată înseamnă o necesitate mai mare a organismului pentru acei nutrienți și mai puțină energie stocată drept grăsime.

Deși este în general sigură această practică, a nu mânca pentru o zi întreagă poate fi riscant pentru unii oameni, precum:

  • Persoane cu diabet zaharat
  • Persoane cu antecedente de tulburări alimentare
  • Cei care folosesc medicamente pe care trebuie să le ia alături de alimente
  • Gravidele sau femeile care alăptează

Postul este un instrument puternic pentru îmbunătățirea longevității și poate avea un impact puternic asupra stării generale de sănătate. Bineînețeles, dacă nu sunteți obișnuiți cu postul, ar trebui să abordați această metodă cu precauție, sa vă obișnuiți mai întâi cu postul intermitent și dacă aveți vreo problemă medicală, trebuie să discutați cu medicul dumneavoastră.

 

 

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare