Consumul de Cafea Inainte de Antrenament Ajuta la Arderea Grasimilor?

Cercetările anterioare au arătat o asociere între consumul de cofeină și creșterea performanței la efort. Cu toate acestea, există date limitate cu privire la efectul cofeinei asupra capacității organismului de a arde grăsimi. Folosind teste de efort gradate la bărbați activi, oamenii de știință au examinat efectul cofeinei asupra oxidării grăsimilor în sesiunile de antrenament de dimineață și după-amiază.

Cercetătorii au găsit dovezi care sugerează că ingerarea cantității de cafeină echivalentă cu o ceașcă de cafea cu 30 de minute înainte de exerciții aerobe a dus la creșterea arderii grăsimilor, mai ales dacă activitatea a avut loc după-amiaza.

Cofeina este un stimulent care apare în mod natural în boabele de cafea, frunzele de ceai și boabele de cacao. Băuturile energizante din comerț, gustările și multe alte alimente au adăugat, de asemenea, cofeină. Consumul moderat al acestui stimulent poate crește vigilența, funcția cognitivă și pierderea în greutate.

Administrația pentru alimente și medicamente din SUA (FDA) recomandă adulților sănătoși să nu consume mai mult de 400 mg de cofeină pe zi, ceea ce echivalează cu aproximativ 4 sau 5 căni de cafea. Cu toate acestea, unii oameni metabolizează cofeina în mod diferit și au efecte negative la niveluri mai mici de aport.

O rezumat din 2019 a 21 de meta-analize publicate sugerează că cofeina poate crește performanța exercițiilor fizice prin îmbunătățirea puterii anaerobe, a rezistenței aerobice și a rezistenței și forței musculare. Datele arată, de asemenea, că efectul pozitiv al cofeinei asupra acestor markeri de performanță este mai pronunțat în timpul sesiunilor de exerciții aerobice decât în ​​timpul exercițiilor anaerobe.

În ciuda dovezilor care arată că cofeina ajută la efectuarea exercițiilor fizice, există cercetări limitate cu privire la faptul că ajută corpul să ardă grăsimile.

Pentru a investiga capacitatea cofeinei de a spori capacitățile de ardere a grăsimilor, oamenii de știință de la Departamentul de Fiziologie al Universității din Granada (UGR) din Spania au examinat efectul aportului de cofeină asupra ratei maxime de oxidare a grăsimilor (MFO) a bărbaților activi în timpul unui test de efort gradat. Studiul a avut loc în perioada iunie - noiembrie 2019, iar rezultatele apar în Journal of the International Society of Sports Nutrition.

Consumul de cofeină ajută la arderea grăsimilor?

Cercetătorii au recrutat 15 bărbați activi cu o vârstă medie de 32 de ani. Toți acești participanți erau nefumători care nu aveau condiții de sănătate care ar putea agrava cu exercițiile fizice și nu luau medicamente. De asemenea, toți au avut experiență anterioară cu antrenamentele de anduranță și au consumat mai puțin de 50 mg de cofeină pe zi.

În acest studiu triplu orb, controlat cu placebo, fiecare participant a finalizat un test de exercițiu de patru ori - de două ori dimineața și de două ori după-amiaza - folosind un bicicleta ergometrică. Un interval de 7 zile a separat fiecare test.

Cu 30 de minute înainte de fiecare test, participanții au consumat fie 3 mg pe kilogram de greutate corporală de cofeină, care este echivalentul unei cafele puternice, fie un placebo celulozic microcristalin pur. Cercetătorii au măsurat MFO (oxidarea maximă a grăsimilor) și absorbția maximă de oxigen (VO2max) folosind calorimetrie indirectă și au calculat intensitatea exercițiului necesar pentru a ajunge la MFO optim.

Rezultatele studiului au arătat:

Participanții care au consumat cofeină au crescut MFO și VO2max în timpul testelor de efort care au avut loc dimineața și după-amiaza.

Testele de efort de după-amiază au arătat mai multe creșteri ale MFO și VO2max decât testele de efort de dimineață.

În timpul sesiunilor de exerciții dimineața, consumul de cofeină a crescut MFO la un nivel similar cu testele de după-amiază la participanții care nu au consumat cofeină.

Rezultatele studiului au arătat că ingestia acută de cofeină cu 30 de minute înainte de efectuarea unui test de exerciții aerobe a crescut oxidarea maximă a grăsimilor în timpul exercițiului, indiferent de momentul zilei, au spus cercetătorii.

Cercetătorii sugerează că consumul unei cani puternice de cafea sau o cantitate echivalentă de cofeină cu puțin timp înainte de un antrenament aerob moderat sau intens după-amiaza este cel mai bun scenariu pentru oxidarea maximă a grăsimii corporale.

Care sunt pericolele consumului de cofeină?

Ca și în cazul oricărui aliment, consumul excesiv de cofeină poate provoca efecte secundare neplăcute, inclusiv insomnie, nervozitate, anxietate, ritm cardiac rapid, greață și dureri de cap.

Pentru persoanele cu anumite condiții de sănătate subiacente, cum ar fi un ritm cardiac neregulat, cofeina poate exacerba simptomele legate de afecțiune.

Limitări notabile de studiu

Deși cercetarea a analizat modul în care aportul de cofeină afectează oxidarea grăsimilor în timpul exercițiilor la bărbații activi, nu a inclus femei sau persoane cu un stil de viață sedentar. De asemenea, rasa și etnia participanților nu sunt cunoscute.

Prin urmare, rezultatele studiului s-ar putea să nu se extindă la toate grupurile etnice și rasiale și s-ar putea să nu fie posibil să le generalizăm la femei sau persoane din alte grupe de vârstă.

În plus, au existat doar 15 participanți la studiu, care este un număr foarte mic. De asemenea, oamenii de știință nu au măsurat temperatura corpului sau variabilele sanguine și nu au luat în considerare cât de mult sau cât de puțin au dormit participanții în timpul perioadei de testare.

Mai multe cercetări folosind un grup mai mare și mai divers de oameni ar putea ajuta la determinarea faptului dacă consumul de cofeină înainte de exerciții fizice are încă un efect de ardere a grăsimilor într-un context sociodemografic mai larg.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare