Cum Influenteaza Fibrele Echilibrul Hormonal – Fitness Nation Romania

Cum Influenteaza Fibrele Echilibrul Hormonal

Într-o lume în care dietele câștigă și pierd popularitate într-un ritm alert, dieta bogată în fibre îndeplinește fiecare scop atunci când vine vorba de îmbunătățirea stării de sănătate. De la buna funcționare a sistemului digestiv, scăderea nivelului ridicat de colesterol și menținerea sănătății inimii, fibrele dietetice influențează semnificativ și nivelul hormonilor.

Studiile susțin faptul că anumite tipuri de fibre pot avea efect de reglare a unor hormoni precum estrogenul și insulina.   

Alimentele bogate în fibre, cum ar fi fructele și legumele, cerealele integrale și semințele, ajută la eliminarea excesului de grăsimi și colesterol din organism. De asemenea, scad nivelurile ridicate de estrogen, asociate cu apariția anumitor forme de cancer.

Un studiu recent a constatat că fibrele din fructe și cereale joacă un rol important în scăderea nivelului de estrogen și diminuarea riscului de apariție a bolilor asociate dezechilibrelor hormonale, inclusiv cancerul de sân.

Potrivit unui alt studiu amplu publicat în ‘’Journal of Clinical Oncology‘’, mărirea aportului de alimente bogate în fibre diminuează nivelul de estradiol, o formă de estrogen din sânge. Femeile din studiu au avut o dietă care a inclus aproximativ 30 de grame de fibre pe zi și au prezentat niveluri mai scăzute de estrogen după 1 an. În esență, fibrele dietetice pot opri estrogenul să fie reabsorbit din intestin, prin intermediul sângelui.

Estrogenul apare atât la femei, cât și la bărbați. Atunci când nivelurile acestui hormon devin prea mari, crește riscul de dezvoltare a anumitor afecțiuni. La femei, estrogenul este produs în ovare, iar la bărbați în testicule.

În cazul ambelor sexe, acesta poate fi produs și în celulele adipoase și în glandele suprarenale. Acesta este motivul pentru care excesul de greutate poate avea un impact major asupra echilibrului hormonal.

Fibrele scad atât glicemia, cât și cantitatea de insulină de care organismul are nevoie pentru a absorbi nutrienții. Datorită faptului că insulina este un hormon cheie atât pentru diabet, cât și pentru obezitate, s-a dovedit că aportul crescut de fibre ne protejează de aceste afecțiuni.

Orice exces de greutate poate crește riscul unei persoane de a dezvolta diabet zaharat, afecțiuni cardiovasculare și dezechilibre hormonale.

Prin creșterea numărului de fibre este susținut și procesul de slăbire, împiedicând apariția senzației de foame și, de asemenea, ajută la îndepărtarea grăsimilor care sunt considerate nocive.

Au existat dezbateri cu privire la impactul exact al fibrelor asupra greutății corporale. Din punct de vedere istoric, s-a considerat că o dietă bogată în fibre ajută la scăderea în greutate,  determinând eliberarea hormonilor care suprimă senzația de foame la nivelul intestinelor. Însă, noile dovezi sugerează faptul că hipotalamusul, o regiune importantă a creierului, care reglează senzația de foame și sațietate, ar putea avea un impact mai mare asupra procesului de slăbire decât hormonii eliberați la nivelul sistemului digestiv.

Există numeroase alimente bogate în fibre care, de asemenea, prezintă numeroase beneficii nutritive. Aportul zilnic ideal de fibre este de 38 de grame pentru bărbați și 25 de grame pentru femei.

Dacă sunteți în căutare de alimente bogate în fibre, puteți încerca următoarele:

  • Cereale integrale: ovăz, hrișcă, orez brun sau sălbatic, quinoa etc
  • Semințe: chia, in, dovleac, susan, floarea-soarelui
  • Nuci: migdale, nuci, alune, caju
  • Fructe: avocado, zmeură, portocale, mere, mango, căpșuni, afine
  • Legume: sfeclă, morcovi, anghinare, ardei

Studiile au dovedit că fibrele influențează activitatea anumitor hormoni deosebit de importanți, precum insulina și estrogenul și, de asemenea, ne oferă numeroase avantaje în ceea ce privește pierderea în greutate și starea generală de sănătate. Dacă nu obțineți suficiente fibre din dietă sau aveți nevoie de ajutor pentru a vă regla nivelul de insulină sau estrogen, simpla adăugare a alimentelor bogate în fibre ar putea ajuta la echilibrarea hormonală.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare