Cum Prevenim Accidentarile din Sporturile de Iarna

Cum Prevenim Accidentarile din Sporturile de Iarna

În fiecare an, milioane de oameni merg pe pârtiile de schi și patinoare pentru a se bucura de câteva ore de patinaj, sanie, schi, snowboard, hochei pe gheață și alte sporturi de iarnă. Odată cu aceste activități specifice perioadei de iarnă, vin totuși și leziunile comune specifice care totuși, ar putea fi prevenite cu măsurile de siguranță adecvate.

Din lista motivelor pentru care oamenii vizitează camera de gardă, accidentările sportive ocupă locul al doilea. Potrivit cercetărilor realizate de Globelink, aproximativ 3,8 milioane de oameni au suferit accidentări la sporturile de iarnă în 2013 numai în Statele Unite. Sania a fost cea mai frecventă cauză de rănire, ducând la 700.000 de cazuri pe an, dar schiul, patinajul pe gheață, hocheiul și snowboardul au trimis și pasionații de sport la unitățile de primiri urgențe ale spitalelor. În multe cazuri, aceste răni ar fi putut fi prevenite urmând sfaturi importante de siguranță pentru sporturile de iarnă.

Leziuni frecvente la sporturile de iarnă

Accidentările se pot întâmpla oricui în orice moment, fie că se află pe gheață sau pe pârtii de schi. Urmărirea ghidurilor de prevenire a accidentărilor de patinaj și schi este cheia pentru evitarea celor mai frecvente răni, cum ar fi:

Comoțiile

O comoție cerebrală poate apărea în timp ce practicați orice sport în orice anotimp, inclusiv iarna. Peste 23.500 de comoții sunt cauzate de practicarea sporturilor de iarnă în fiecare an, o treime dintre acestea în rândul copiilor. Cele mai multe apar în timpul schiului sau al snowboardului, dar se poate întâmpla în timpul oricărui sport – oricine cade în timp ce patinează sau joacă hochei ar putea fi expus riscului de leziuni cerebrale. De aceea, este important să verificați semnele de leziuni cerebrale atunci când cineva cade, inclusiv:

  • Vedere încețoșată
  • Ameţeală
  • Confuzie
  • Umflare la locul leziunii
  • Vărsături

Luxațiile umărului

Când lovești o suprafață tare precum gheața, riscați să vă luxați umărul. Schiorii prezintă un risc mai mare de luxație la nivelul umărului, dar și alte activități de iarnă pot fi la fel de riscante. Nu numai că un umăr luxat este extrem de dureros, dar amânarea îngrijirilor medicale pentru prea mult timp poate duce și la un umăr înghețat sau total imobil.

Leziuni ale coloanei vertebrale

O leziune a spatelui poate fi la fel de serioasă ca o comoție cerebrală sau alte răni la cap. O fractură sau luxație la nicelul coloanei vertebrale, ar putea deteriora măduva spinării și poate duce la paralizie parțială sau totală. Schiorii sunt în special predispuși la leziuni ale coloanei vertebrale în timpul iernii, în special cei de pe pante mari. Cu toate acestea, snowboarding-ul și alte sporturi de mare intensitate vă pot face să vă accidentați spatele, așa că este important să tratați toate aceste sfaturi de prevenire a accidentărilor. 

Leziuni la nivelul genunchilor 

Genunchii absorb cea mai mare parte a șocului asupra corpului în timpul activităților de zi cu zi precum mersul pe jos, așa că imaginați-vă cât de multă presiune trebuie să absoarbă în timpul unei activități intense de iarnă, cum ar fi schiul sau patinajul. Leziunile de genunchi sunt unele dintre cele mai frecvente leziuni ale sporturilor de iarnă, nu doar pentru că pot apărea în orice sport, ci și pentru că există atât de multe moduri diferite de a te accidenta.Unele dintre cele mai frecvente leziuni ale genunchiului la sporturile de iarnă includ: ·       

  • Leziuni ligamentare;·       
  • Leziuni de menisc;·       
  • Fracturi rotuliene;·       
  • Luxația de genunchiului; 
  • Entorse și fracturi de gleznă 

În fiecare zi, 25.000 de americani suferă entorse sau fracturi la nivelul gleznelor. Acest lucru se întâmplă pentru că se împiedică sau cad, încearcă să meargă sau să aleargă pe suprafețe neuniforme – toate sunt lucruri care se pot întâmpla când fac sporturi de iarnă. De fapt, aceste tipuri de mișcări ale gleznei sunt atât de frecvente în timpul snowboard-ului încât o fractură a osului Talus - situată deasupra osului călcâiului în exteriorul gleznei - este cunoscută pe scară largă ca glezna snowboarderului. 

Sfaturi de siguranță pentru sporturile de iarnă:

Prevenirea accidentărilor este cheia pentru a rămâne în siguranță Jumătate din toate accidentările sportive ar fi putut fi prevenite cu o planificare și o pregătire corectă. 

Luați pauze regulate: În timp ce vă bucurați de distracția de iarnă, faceți pauze frecvente pentru a vă hidrata, a alimenta și a vă recupera. Acest lucru va oferi mușchilor suprasolicitați o pauză și le va permite să continue. 

Fii cu ochii pe vreme: Vremea de iarnă poate fi destul de imprevizibilă. Ar putea fi o zi frumoasă, dar răcoroasă, însorită într-un moment, iar în următoarea, ați putea întâlni condiții periculoase. Dacă aveți planificată o zi de distracție de iarnă în aer liber, verificați prognoza înainte de a pleca. Condițiile nefavorabile cresc probabilitatea unei accidentări sportive. 

Nu mergeți singur: când practicați sporturi de iarnă, cel mai periculos lucru pe care îl puteți face este să mergeți singur. Chiar și sporturile solitare, cum ar fi schiul și patinajul, prezintă riscul unei accidentări care poate pune viața în pericol. Minimizați riscul aducând pe cineva cu dvs.

Exercițiile de încălzire: mușchii și inima trebuie să fie într-o formă bună înainte de orice tip de activitate fizică, cu atât mai mult când este vorba de o activitate intensă de iarnă. Mușchii devin mai strânși când temperatura scade, iar vasele de sânge se contractă. Ca rezultat, este mai probabil să fii epuizat sau să dezvolți o crampe musculare, iar asta crește riscul unei răni mai grave. De aceea, încălzirea ar trebui să joace un rol important în planul tău de prevenire a rănilor la schi, patinaj sau snowboard.Rutina ta de încălzire ar trebui să includă:    

  • Miscări de încălzire a brațelor
  • Răsuciri pentru partea superioară a corpului
  • Genuflexiuni
  • Sătirul corzii sau alergarea pe loc
  • Stratching pentru brațe, picioare și spate

Petreceți mai mult timp acestor exerciții decât ați face în mod normal - deoarece în codiții de iarnă mușchii sunt mai rigizi, așa că au nevoie de mai mult timp pentru a se relaxa. De asemenea, concentrați-vă pe mușchii care vor fi cei mai utilizați. De exemplu, antrenează-ți mai mult brațele atunci când intenționezi să schiezi sau să joci hochei sau fă mai multe întinderi ale picioarelor dacă faci patinaj sau snowboard. 

Utilizați echipament de protecție: cele mai frecvente leziuni la sporturile de iarnă pot fi minimizate – sau prevenite cu totul – prin purtarea unui echipament de protecție fiabil.  Piesa esențială este o cască. Numeroase studii și-au dovedit eficacitatea în prevenirea rănilor la cap, care sunt mai probabil să fie fatale decât alte tipuri de leziuni. Iată câteva sfaturi de care trebuie să ții cont atunci când găsești casca potrivită pentru tine:

  • Alegeți o cască cu o carcasă exterioară puternică și un strat de absorbție a șocurilor.     
  • Dacă aveți o cască veche, verificați-o pentru semne de uzură – chiar și câteva ciocniri pot provoca daune semnificative.
  • Purtați o cască special concepută pentru activitatea în care vă implicați. O cască de bicicletă nu o va tăia atunci când schiați sau faceți snowboard.
  • Asigurați-vă că casca se potrivește corect, deoarece una nepotrivită va fi ineficientă. Oasele rupte nu sunt singura consecință a sporturilor de iarnă, așa că găsirea de echipamente pentru alte zone ale corpului este esențială pentru siguranța ta.

Ochelarii de protecție vă vor proteja ochii de răniri, în timp ce ochelarii de soare UV țin soarele strălucitor de iarnă departe de ochi. 

Urmați tehnica adecvată: multe accidentări apar deoarece schiorul, patinatorul sau snowboarderul nu avea forma potrivită. Înainte de a porni pe pârtii sau pe gheață, asigurați-vă că știți ce faceți. Indiferent de ce sport doriți 

Nu mergeți dincolo de nivelul dvs de experiență: indiferent dacă încercați o nouă pârtie sau încercați un sport de iarnă cu care nu sunteți familiarizat, este important să vă recunoașteți propriile limitări. Asigurați-vă că rămâneți pe piste care sunt adecvate pentru nivelul dvs.

Purtați îmbrăcăminte adecvată: Când practicați sporturi de iarnă, îmbrăcămintea face mai mult decât să vă țină de cald. Pe de o parte, trebuie să vă protejeze de arsurile solare, arsurile de vânt și degerăturile. Pe de altă parte, trebuie să fie suficient de flexibil pentru a vă permite să vă mișcați liber, deoarece îmbrăcămintea constrictivă poate crește efectiv riscul de rănire.

Tine cont de toate aceste lucruri atunci cand alegi tinuta pentru sporturi de iarna. Asigurați-vă că hainele sunt largi, astfel încât mișcările să nu fie înguste. De asemenea, alegeți țesături respirabile și sintetice pentru fiecare articol. Acest lucru le permite să elibereze căldura prinsă în interior și să se usuce mai repede.