Fitness-ul Mental - Metoda pentru Antrenamentul Creierului

Starea fizică primește multă atenție și asta din motive întemeiate. Un corp sănătos poate preveni afecțiuni precum bolile de inimă și diabetul. Starea de bine mentală este la fel de importantă ca și starea fizică și nu trebuie neglijată. Includerea exercițiilor de dexteritate mentală în rutina zilnică vă poate ajuta să profitați de beneficiile unei minți mai clare și a unui corp mai sănătos pentru un timp îndelungat.

Fitness-ul mental se referă la menținerea creierului și a sănătății emoționale într-o formă de bună. Acesta metodă de antrenament folosește ca și mijloace pricipale exerciții mentale, de logiă, de memorie, rezolvarea de puzzle-uri etc.

Lectura

Cititul este un obicei extrem de sănătos pentru creier. Chiar în momentul în care citești această propoziție, creierul procesează fiecare cuvânt, și formează sensul cuvintelor citite. Dincolo de mecanică, citirea la vizualizarea acțiunii, a subiecților, si la procesarea sonoră a dialogurilor scrise.

Lecturarea unei carți sau unui articol poate fi  o tehnică excelentă de relaxare. Cititul este o activitate excelentă, deoarece poate stimula imaginația și poate activa simultan mai multe părți ale creierului.

Conexiunea minte-corp

Nu este o surpizător faptul că, cu cât vă antrenați mai mult corpul, cu atât vă antrenați mai mult mintea. Activitatea fizică crește fluxul de oxigen către creier. De asemenea, crește cantitatea de endorfine, substanțele chimice responsabile pentru starea de bine. Din acest motiv, nu este surprinzător faptul că persoanele care au o formă fizică bună tind să se bucure și de un nivel mai ridicat de agilitate mentală.

Angajarea într-un antrenament fizic susținut vă poate ajuta să luptați împotriva depresiei și să obțineți o perspectivă mai pozitivă asupra vieții. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a învinge stresul, care vă poate dăuna mental și fizic. Potrivit unui studiu din Proceedings of the National Academy of Sciences, anumite exerciții de formare a memoriei pot crește „inteligența fluidă” ceea ce înseamnă capacitatea de a raționa și de a rezolva noi probleme.

Gândește pozitiv

Afirmarea, sau vorbirea cu tine însuți într-un mod pozitiv, implică întărirea căilor neuronale pentru a-ți aduce încrederea în sine, bunăstarea și satisfacția la un nivel superior. Un exercițiu bun este întocmirea unei liste în care să scrieți calitățile pe care le descopetiți la propria pesoană. Deasemenea un lucru foarte important este să ne amintim că nimeni nu e perfect, și să trecem pe acea lista și o serie de defecte pe care le considerăm a le avea, la modul obiectiv. Apoi stabiliți obiective pentru ceea ce doriți să îmbunătățiți.

Jocurile ne ajută să ne păstrăm mintea ageră

Jocurile care testează raționamentul, memoria și concentrarea sunt modalități distractive de a vă menține mintea ascuțită. Jocurile precum: rebus, jocuri de masă, Sudoku, jocurle de carți, etc. Jocurile sunt o modalitate excelentă de a-ți imbunatății abilitățile creierului.

Chiar și jocurile video de acțiune cu ritm rapid vă pot spori abilitatea de a învăța sarcini noi, potrivit unui studiu Studiul jocurile video vă pot crește atenția, timpul de reacție și abilitatea de comutare a sarcinilor. În plus față de jocurile video, încercați orice joc care utilizează: logică, raţionament, atenție, îndemânare, rapiditate.

Ieșiți din zona de confort

Experiențele noi vă pot pune, de asemenea, pe calea către imbunătățirea stării mentale. Puteți încadra noi abordări în viața de zi cu zi într-o varietate de moduri:

  • Încercați alimente noi;
  • Încercați noi modalități de a îndeplini sarcini de rutină;
  • Călătorește în locuri noi;

Potrivit Asociației Alzheimer, cercetările arată că menținerea creierului activ îi crește vitalitatea. A face lucruri noi în moduri noi pare să ajute la reținerea celulelor creierului și a conexiunilor. Poate produce chiar și noi celule cerebrale. În esență, ieșirea din rutină vă poate ajuta să vă mențineți creierul sănătos.

Concluzie:

Fitness-ul mental este important pentru menținerea sănătății creierului și a corpului. Există multe tipuri de exerciții de dexteritate mentală și nu este nevoie să mergeți la sală pentru a le face. Acestea includ cele active, cum ar fi învățarea unei piese noi sau jocul, precum și cele odihnitoare, cum ar fi exercițiile de relaxare. O idee buna este să programați o pauză de fitness mental în rutina zilinică chiar lângă programul de antrenament.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare