Kefirul - Un SuperAliment Subestimat – Fitness Nation Romania

Kefirul - Un SuperAliment Subestimat

Kefirul este consumat în lumea întreagă de foarte mult timp, fiind considerat una dintre cele mai sănătoase băuturi derivate din lapte. Cuvântul kefir se spune că ar fi originar din cuvântul turc “keif”, care înseamnă să te simți bine, această băutură provenind din nordul munților Caucaz. Această băutură este obținută prin fermentarea laptelui, la care se adaugă o combinație de bacterii și drojdii care îi oferă calitățile probiotice. Datorită acestui mod unic de preparare kefirul are un gust ușor acidulat, iar multe dintre beneficiile acestei băuturi sunt atribuite conținutului ridicat de probiotice.

Kefirul este una dintre băuturile preferate ale susținătorilor medicinei holistice, datorită efectului pe care acesta îl are asupra microbiomului, studiile confirmând faptul că buna funcționare a sistemului digestiv nu influențează doar starea de sănătate generală ci și echilibrul emoțional.

Holismul are la bază ideea că o persoană este formată din părți interdependente, iar dacă o anumită parte nu funcționează corespunzător, toate celelate părți vor fi afectate. Prin urmare, dacă o persoană se confruntă cu un dezechilibru (fizic sau emoțional), acesta își va pune amprenta în mod negativ asupra întregului ansamblu minte-corp.

Pe baza studiilor se pare că această băutură are influențe pozitive asupra următoarelor afecțiuni:

  • Acnee
  • Alergii
  • Sindromul de oboseală cronică
  • Constipație
  • Depresie
  • Diabet
  • Eczemă
  • Hipertensiune arterială
  • Colesterol mărit
  • Insomnie
  • Sindromul colonului iritabil

Pe lângă toate aceste efecte pozitive, kefirul poate fi consumat si de către persoanele care se confruntă cu intoleranța la lactoză. Se estimează că această băutură este în proporție de 99% fără lactoză și chiar dacă procentul ar fi mai mic, bacteriile din kefir permit digerarea lactozei.

De exemplu, un studiu a analizat efectele kefirului asupra persoanelor cu intoleranță la lactoză. Aceste persoane au primit fie lapte, fie kefir sau iaurt. Rezultatele au arătat faptul că bacteriile din kefir au dus la descompunerea lactozei prezente, îmbunătățind atât digestia, cât și toleranța la lactoză. În plus, atât chefirul, cât și iaurtul au diminuat durerile abdominale, senzația de balonare și diareea în rândul participanților.

Reglează glicemia mai bine decât iaurtul

Un studiu din 2015 a analizat efectele pe care consumul de kefir le are asupra glicemiei persoanelor cu diabet. Participanții care au băut kefir în mod constant au experimentat o scădere mai lentă a nivelului de zahăr din sânge decât cei care au băut iaurt. Interesant este faptul că aceste efecte s-au menținut, având în vedere faptul că studiul a urmărit evoluția participanților timp de 3 luni.

Scade nivelul de colesterol din sânge

Un studiu din 2017 a analizat nivelurile de colesterol ale unor femei care au consumat lapte degresat sau kefir.

  • În cadrul studiului, unele femei au consumat 2 porții de lapte degresat pe zi
  • Un al doilea grup a consumat 4 porții de lapte degresat pe zi
  • Iar al treilea grup a consumat 4 porții de kefir pe zi.

După 8 săptămâni, femeile care au consumat kefir au înregistrat o scădere semnificativă a colesterolului rău (LDL) și a nivelului de colesterol total.

Probioticele din kefir au un rol important în modul în care organismul produce, procesează și utilizează colesterolul, și prin urmare, influențează și cantitatea de colesterol pe care organismul o absoarbe din alimentație.

În cazul în care toate aceste efecte pozitive nu au fost suficiente pentru a vă convinge de cât de subestimat este kefirul, o meta-analiză care a evaluat 11 studii individuale, a constatat efectele benefice ale acestei băuturi asupra prevenirii și tratării cancerului. Studiile s-au axat pe efectele kefirului asupra cancerului de sân, colon, piele și gastric, precum și leucemie.

În plus, în ultimii ani, kefirul este recunoscut ca mijloc natural de îmbunătățire a densității minerale osoase, deoarece conține atât calciu, cât și vitamina K2, care ajută la absorbția și metabolizarea calciului. Un studiu de 6 luni a comparat efectele kefirului cu bicarbonatul de calciu pentru persoanele cu osteoporoză și a constatat că această băutură a fost asociată cu creșterea densității minerale la nivelul șoldului.

Prin urmare, kefirul este un aliment sănătos, fermentat, cu o consistență comparabilă cu iaurtul de băut. Acest produs este fabricat în mod tradițional din lapte, dar sunt disponibile numeroase opțiuni non-lactate. Studiile sugerează că acesta stimulează sistemul imunitar, ajută la afecțiunile digestive, îmbunătățește sănătatea oaselor și poate chiar combate cancerul.

 

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare