Legatura dintre Telemunca si Depresie – Fitness Nation Romania

Legatura dintre Telemunca si Depresie

Trăim într-o eră în care mulți dintre noi facem ceea ce generațiile anterioare nu puteau: să lucreze de acasă. Datorită internetului, mulți dintre noi suntem capabili și uneori nevoiți să efecutăm munca de zi cu zi de la distanță (telemuncă). Dar este depresia un risc pentru angajații care lucrează de la distanță?

Ce este depresia? 

Aproximativ 1 din 15 adulți sunt afectați de depresie într-un anumit an, potrivit Asociației Americane de Psihiatrie (APA). Depresia este o afecțiune comună, dar gravă, de sănătate mintală, care are un impact negativ asupra modului în care simți, gândești și acționezi. Persoanele ce suferă de depresie pot simți tristețe și lipsă de interes pentru activitățile de care se bucurau anterior.

În cele din urmă, acest lucru le poate afecta capacitatea de funcționare. APA estimează că 1 din 6 persoane vor experimenta depresie la un moment dat în viața lor. Unele dintre cele mai frecvente simptome ale depresiei sunt:   

  • Lipsa de energie;
  • Probleme legate lisa de somn sau de somn excesiv; 
  • Modificări ale poftei de mâncare;

Un diagnostic apare adesea după ce simptomele au persistat timp de cel puțin 2 săptămâni.

Tristețea este similară depresiei?

A fi trist este o parte normală a vieții. Poate veni ca urmare a unor factori de mediu. În timp ce tristețea poate evolua în cele din urmă în depresie, este important să înțelegem că depresia este o afecțiune clinică de sănătate mintală.

Episoadele de depresie majoră durează cel puțin 2 săptămâni la un moment dat. Deși un factor de mediu trist le poate declanșa, ele pot, de asemenea, să iasă din nicăieri.

În cazul în care starea ta de spirit începe să interfereze cu viața de zi cu zi, este posibil să dezvoltați depresie. Un profesionist din domeniul sănătății mintale vă poate ajuta să primiți un diagnostic precis și să explorați diferite opțiuni de tratament.

Munca de acasă provoacă depresie?

În ceea ce privește legătura dintre telemuncă și depresie, rezultatele sunt mixte. Un raport din 2017 al Fundației Europene pentru Îmbunătățirea Condițiilor de Viață și de Muncă a sugerat că 41% dintre angajații aflați la distanță raportează niveluri mai ridicate de stres comparativ cu doar 25% dintre colegii lor care lucrează la birou. Stresul psihologic poate afecta depresia. Există totuși puține dovezi care să lege direct munca la distanță de depresie.

Pentru alte persoane, stresul este redus 

Unele cercetări indică faptul că oamenii caută în mod specific locuri de muncă cu flexibilitatea de a lucra de acasă pentru a reduce stresul. Potrivit unui sondaj din 2018 pe care Mental Health America l-a realizat cu FlexJobs, aproximativ 71% dintre oameni ar dori să lucreze de acasă pentru a reduce stresul legat de navetă. Aproximativ 75% dintre respondenții la sondaj au mai spus că munca la distanță ar putea să-i ajute să limiteze stresul legat de distragerea atenției în timpul zilei de lucru.

Sfaturi pentru a evita depresia în timp ce lucrați de acasă 

Munca de acasă se poate dovedi grea. Are provocări și beneficii unice în circumstanțe normale, cu atât mai mult în perioadele de stres unic, cum ar fi o pandemie.

Notează-ți obiectivele - Depresia vă poate împiedica productivitatea, mai ales dacă lucrați de acasă. Având în față o listă de obiective măsurabile, vă poate ajuta să vizualizați ceea ce doriți să realizați.

Creați un program zilnic - Poate fi ușor să pierzi din timp când nu te afli într-un birou. Crearea unui program pentru această zi nu numai că vă ajută să vă îndepliniți sarcinile, ci și creează oportunități de a face pauze pentru a vă menține sănătatea mintală.

Fă-ți timp să meditezi - Meditația vă poate oferi un sentiment de echilibru și calm, care vă poate oferi pace interioară și vă poate ajuta să îmbunătățiți sentimentele generale de bunăstare. Chiar dacă îți permiți să meditezi doar câteva minute, ia în considerare potențialele beneficii atunci când lucrezi de acasă.

Fă o plimbare - Mersul la plimbare beneficiază atât de sănătatea ta mentală, cât și de cea fizică. Mersul regulat și plin de viață vă poate ajuta să vă îmbunătățiți starea de spirit, dacă lucrați regulat de acasă și trăiți cu depresie.

Concuzie

Având opțiunea de a lucra de acasă este ceva care se bucură de mulți oameni, dar este important să ne amintim că nu este pentru toată lumea. În timp, puteți constata că funcționați mai bine atunci când sunteți înconjurați de colegii într-un mediu social. Depinde de fiecare persoană ce funcționează cel mai bine pentru sănătatea mintală. Rețineți că există foarte puține informații care să lege direct munca la distanță de dezvoltarea depresiei.

 

 

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare