Mai mult Vin și Brânză pentru a Sprijini Funcția Cognitivă?

Alimentele pe care le consumăm pot avea un impact major asupra funcției noastre cognitive, mai ales pe măsură ce înaintăm în vârstă. Potrivit noilor cercetări brânzeturile protejează împotriva problemelor cognitive, legate de înaintarea în vârstă, iar vinul roșu a fost asociat cu stimularea acestei funcții.

 Acest studiu este prima analiză realizată pe scară largă, care asociază anumite alimente cu sporirea funcției cognitive.

O echipă de cercetători de la Iowa State University, a analizat datele colectate de la 1.787 de adulți din Regatul Unit prin intermediul BioBank-ului britanic, o bază de date biomedicală. Totodată, BioBank este și o resursă de cercetare, întrucât conține detalii despre materialul genetic și starea de sănătate de la jumătate de milion de participanți din Marea Britanie.

În cadrul studiului participanții au realizat un ‘’Fluid Intelligence Test’’. Inteligența Fluidă se referă la abilitatea de a rezolva problemele apărute, folosind logica din noile situații și identificând tiparul lor.

De exemplu, atunci când te afli într-un oraș nou și vrei să ajungi la o destinație folosind o metodă de trasnport în comun. Pentru asta, ai nevoie să știi numele stațiilor de pe traseul pe care îl urmezi. Asta înseamnă că îți vei folosi inteligența fluidă, deoarece ai nevoie să te confrunți cu o nouă situație și să te adaptezi.

Apoi participanții au realizat numeroase chestionare legate de consumul de alimente și alcool. Acestea sunt cele mai semnificative descoperiri din studiu:

  • Brânza, s-a dovedit a fi de departe cel mai bun aliment în ceea ce privește stoparea declinului cognitiv, chiar și la bătrânețe.
  • Consumul moderat de vin roșu a fost asociat cu îmbunătățirea funcției cognitive
  • Consumul excesiv de sare este dăunător, însă în ceea ce privește funcția cognitivă, doar persoanele deja expuse riscului de Alzheimer ar avea nevoie să urmărească aportul de sodiu.

Oamenii de știință au subliniat faptul că vinul roșu a fost consumat în timpul mesei, pentru a petrece mai mult timp în stomac, permițându-i să fie absorbit mai încet. De asemenea, numeroase studii au asociat consumul unui pahar de vin roșu cu o îmbunătățire a funcțiilor creierului, alături de o alimentație sănătoasă.

Cu toate acestea, consumul excesiv de alcool poate dăuna creierului și poate duce, de asemenea, la deficiențe de nutrienți asociate cu leziuni cerebrale.

În timp ce acest studiu nu a furnizat detalii referitoare la tipul sau cantitatea de brânză folosită, oamenii de știință au observat faptul că acest aliment sprijină funcția cognitivă în mod semnificativ. O teorie ar putea fi reprezentată de faptul că anumiți compuși bioactivi din brânză scad inflamația dăunătoare de la nivelul creierului.

Așadar, nu există nicio îndoială asupra faptului că anumite alimente întrețin o minte ascuțită pe măsură ce îmbătrânim. Oamenii de știință încă analizează modul în care dieta influențează funcționarea creierului, însă, în general, alimentele bogate în antioxidanți și compușii care scad inflamația par a fi benefice.

În continuare, oamenii de știință sunt de acord asupra faptului că sunt necesare studii clinice randomizate, pentru a determina dacă anumite modificări ale dietei ar putea ajuta funcția psihică în mod semnificativ. 

În funcție de materialul genetic individual, unii oameni sunt mai protejați de efectele afecțiunii Alzheimer, în timp ce alții par să prezinte un risc sporit. Acestea fiind spuse, oamenii de știință sunt de părere că alegerile alimentare adecvate pot încetini declinul cognitiv.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare