Muzica – Cum Influenteaza Aceasta Performanta

Muzica poate fi o sursă de plăcere și mulțumire, însă există multe alte beneficii psihologice, noile cercetări sugerând faptul că ne-ar putea face mai sănătoși. Aceasta poate relaxa mintea, energiza corpul și chiar ne poate ajuta să gestionăm mai bine durerea și disconfortul.

Entuziaștii din lumea fitness-ului sunt, de obicei, împărțiți în 2 grupuri: un grup care, în general, ascultă muzica difuzată în sala de sport, iar celălalt grup este reprezentat de cei care indiferent de activitatea fizică își pun căștile și se bucură de melodiile lor preferate.

Creierul uman primește și procesează undele sonore, însă efectele acestora asupra organismului uman sunt mult mai complexe decât am putea crede.

Muzica influențează frecvența respiratorie și cardiacă, forța fizică, rezistența, performanța aerobă și capacitatea de a învăța abilități de bază. Există numeroase studii care au examinat modul în care muzica influențează antrenamentul și alte aspecte ale vieții noastre.

Cercetări recente au arătat faptul că ritmul cardiac are tendința de a reacționa în funcție de ritmul muzical. Aceasta înseamnă că pulsul crește odată ce muzica este mai rapidă și scade odată ce aceasta este mai lentă.

Când vine vorba de efectele muzicii asupra forței în timpul unui antrenament, rezultatele unui alt studiu indică faptul că muzica liniștitoare, în comparație cu cea rapidă, diminuează considerabil puterea.

Un fapt surprinzător este faptul că studiile au descoperit că nu există nicio diferență notabilă între muzica lentă și liniștea mediului înconjurător în ceea ce privește performanța fizică.

Cercetările anterioare au expus aceleași concluzii: muzica în timpul exercițiului fizic poate stimula creierul și poate distrage atenția de la sentimentele negative.

O cercetare din 2017 a investigat efectele muzicii asupra performanței fizice:

  • Studiul a inclus 50 de tineri cu vârste cuprinse între 19 și 25 de ani, iar sarcina lor a fost să se antreneze cu și fără muzică
  • Sesiunea medie de antrenament fără muzică a durat aproximativ 22.48 de minute, iar cea cu muzică a durat aproximativ 37.12 minute
  • Diferența a fost sesizabilă și în cazul frecvenței cardiace, unde fără muzică, frecvența maximă înregistrată a fost de 131.98 de bătăi/minut, iar cu muzică a fost de 138.02/minut.

Rezultatele au arătat o frecvență mai mare a pulsului și prelungirea perioadei de antrenament, ceea ce, în timp, poate contribui la o compoziție corporală superioară.

Efectele stimulante nu se rezumă doar la antrenamentul de rezistență. Un studiu din 2015 a analizat efectele muzicii asupra unei alergări de 5 km.

  • Studiul a analizat 15 alergători și au fost examinate 5 scenarii: melodii motivante înainte de alergare, melodii lente motivante în timpul alergării, melodii rapide, melodii lente după alergare și condiții de control (fără muzică).
  • Rezultatele au arătat că ascultarea melodiilor rapide și lente în timpul alergării au determinat sportivul să alerge mai repede în primii 800 de metri.

De asemenea, a existat o îmbunătățire a performanței în general, s-a minimizat percepția oboselii și a fost îmbunătățită recuperarea după alergare.

Aceste descoperiri sunt deosebit de importante, întrucât muzica poate fi un factor motivațional, ajutându-ne astfel să obținem maximul din antrenamentele pe care le realizăm. Oamenii au tendința înnăscută de a modifica și adapta frecvența ritmului biologic după ritmurile muzicale. În acest caz, este posibil ca tempourile rapide să crească ritmul cardiac al oamenilor în timpul exercițiului și prin urmare, să îmbunătățească performanța fizică.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare