Cel Mai Mare Studiu Nutritional din Lume | Fitness News – Fitness Nation Romania

Cel Mai Mare Studiu Nutritional din Lume | Fitness News

Prima știre de astăzi este povestea motivațională a primei femei musulmane, campioană mondială la Muay Thai.

Ruqsana Begum, o tânără din Bangladesh, stabilită în Estul Londrei, care în drumul său de a deveni campioană mondială la Muay Thai, a îndurat o căsătorie aranjată, atacuri de panică, agresiuni, a fost diagnosticată cu depresie și sindromul oboselii cronice.

  • Begum și-a ascuns mulți ani pasiunea pentru boxul thailandez față de familia ei, care încerca să o crească în stilul tradițional, o femeie care să nu iasă în evidență și să aibă grijă de familie.
  • La vârsta de 23 de ani, din păcate Begum a fost forțată să abandoneze această pasiune din cauza presiunilor familiei care a forțat-o să se căsătorească.
  • Efectele acestor presiuni nu au întârziat să apară iar Begum a început să se confrunte cu atacuri de panică și depresie. Într-un final aceasta a divorțat și a urmat un tratament cu antidepresive până când și-a găsit refugiul în cea mai mare pasiune a sa, Muay Thai-ul.
  • Begum a șocat toată lumea în 2011 când a devenit campioană europeană în Letonia fără a avea pe nimeni în colțul ei.
  • Mai târziu, în 2016, aceasta a devenit prima femeie de origine musulmană, campioană mondială la Muay Thai.
  • Povestea lui Begum ne arată tutoror cât de importantă este ambiția și motivația atunci când este vorba despre pasiunile noastre și de ce niciodată nu ar trebui să renunțăm la acestea.

Ferrari a prezentat noul monopost SF21 cu care va lupta pentru titlul mondial în Formula 1

  • Ferrari, care din păcate nu s-a bucurat de nicio victorie anul trecut, a încheiat pe locul 6 în clasamentul constuctorilor auto, la 442 de puncte de campioana Mercedes. Acesta a fost cel mai slab sezon al său din 1980, când a încheiat pe poziția a 10-a.
  • Noua mașină are un motor complet nou, iar aripa din față și nasul au fost schimbate

  • În plus, în 2021, Ferrari va avea cei mai tineri piloți ai săi din ultimii 53 de ani.

Studiul NutriNet-Sante, cea mai mare cercetare din lume din domeniul Nutriției

  • Până la începutul anului 2021, echipa a colectat în mod regulat date de la 171.000 de persoane, iar oamenii de știință au o biobancă de mostre biologice precum plasmă și urină de la aproximativ 20.000 de persoane.
  • Foarte important, datele din acest studiu au fost corelate cu dosarele medicale ale pacienților pentru a îmbunătăți precizia datelor obținute.
  • În ultimii ani, datele din această cercetare au scos la iveală noi asocieri între dietele bogate în alimente ultra-procesate și un risc crescut de cancer, afecțiuni cardiovasculare, simptome depresive, diabet de tip-2, obezitate și tulburări gastro-intestinale.
  • Dar ce este mai interesant, studiul s-a axat pe etichetarea alimentelor. Deși etichetele produselor oferă deja informații despre nivelurile de grăsimi, zahăr și alte ingrediente, nu este ușor să apreciem cât de sănătos este un aliment, mai ales atunci când ne grăbim.

 

  • Având în vedere acest lucru, cercetătorii au proiectat Scorul Nutrițional, o etichetă simplă care oferă fiecărui produs un scor de la A la E, A fiind cel mai sănătos și E cel mai nesănătos.
  • În momentul de față echipa de savanți adună date de la populațiile din Franța, Belgia, Canada, Mexic și Brazilia, așa că așteptăm cu mare interes să vedem alte constatări ale acestora.

 Ciclizarea greutăților îmbunătățește performanța?

În ciuda părerii generale, oamenii de știință au demonstrat că diminuarea ocazională a greutății pe care o folosim în sală, poate imbunatăți performanța.

  • Cercetătorii au recrutat sportivi cu vârste între 18 și 29 de ani, cu o experiență de cel puțin 2 ani în antrenamentul de rezistență.
  • Un grup s-a antrenat pe baza procentului de efort resimțit, și un grup s-a antrenat pe baza vitezei necesare pentru finalizarea exercițiului.
  • Oamenii de știință au adaptat greutățile în funcție de cum se simțeau sportivii în ziua respectivă. De exemplu, dacă în cadrul grupului care se antrena pe baza procentului de efort resimțit, un sportiv resimțea o greutate folosită la antrenamentul precedent ca fiind mai ușoară, acesta putea crește greutatea.
  • Constatarea semnificativă a studiului a fost că sportivii au reușit să obțină creșterea performanței (o creștere echivalată între 1 și 6%) folosind în același timp greutăți mai mici.

Cum afectează varietatea exercițiilor hipertrofia?

Participanților în vârstă de 18-35 de ani li s-a cerut să aibă cel puțin 6 luni experiență în ceea ce privește antrenamentul de rezistență, dar li s-a cerut, de asemenea, să aibă o pauză de cel puțin 4 luni înainte de începerea studiului.

  • Au fost împărțiți în 2 grupuri și s-au antrenat de 3 ori pe săptămână
  • Un grup a efectuat același set de exerciții în toate cele 3 sesiuni de antrenament (fără varietate), iar celălalt grup a efectuat exerciții diferite pentru fiecare grupă musculară în cele 3 sesiuni săptămânale.
  • Pentru a observa diferențele dintre grupuri, oamenii de știință au analizat densitatea musculară a participanților în 12 puncte musculare. 

 

Rezultate:

  • Grupul care a diversificat exercițiile a beneficiat de o creștere semnificativă a densității musculare în toate cele 12 puncte musculare analizate spre deosebire de grupul care a urmat aceeași rutina și care a observat o creștere a densității doar in 10 din cele 12 fibre musculare analizate.
  • Prin urmare, pentru a asigura creșterea și dezvoltarea uniformă a grupelor musculare, este o idee bună să diversificăm exercitiile.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare