Noutati – Legumele Verzi Stimuleaza Forta Musculara

Nu se poate nega faptul că legumele sunt sănătoase pentru noi. Studiile au arătat că acestea pot ajuta la diminuarea riscului de apariție a afecțiunilor cardiovasculare, al cancerului, al diabetului de tip 2 și al obezității, aspecte cunoscute de majoritatea persoanelor. Însă, noi studii arată influența pe care o au legumele verzi asupra performanței fizice. Consumul a aproximativ 100 de grame de legume verzi poate spori forța musculară. Studiul a constatat că persoanele care urmează o dietă bogată în nitrați, în principal din legume, au o funcție musculară semnificativ mai bună decât persoanele care nu consumă aceste alimente.

Este important să menționăm faptul că există o diferență între nitrații proveniți în mod natural din fructe și legume, care sunt benefici și nitrații adăugați în produsele alimentare, care sunt extrem de periculoși.

Aceste descoperiri sunt importante nu numai pentru sportivi, care au ca scop îmbunătățirea performanței fizice, ci și pentru populația generală, întrucât slăbiciunea musculară este asociată unui risc crescut de fracturi și este considerată un indicator al stării generale de sănătate. 

Cercetătorii au examinat date de la 3.759 de australieni, care au luat parte la studiul organizat de Heart and Diabetes Institute din Melbourne, pe o perioadă de 12 ani.

Oamenii de știință au descoperit că persoanele care consumă regulat nitrați proveniți din legume, au o forță a membrelor inferioare cu 11%  mai mare decât cei cu un aport mai mic de legume verzi. De asemenea, s-au înregistrat viteze de mers cu până la 4% mai mari în cazul grupului cu aport regulat de legume verzi.

În timp ce legumele verzi pot fi unele dintre alimentele cel mai puțin preferate, acestea ar putea fi printre cele mai importante.

Cercetările au descoperit că legumele bogate în nitrați, cum ar fi salata verde, spanacul, varza și chiar sfecla roșie, au oferit cele mai mari beneficii pentru sănătate.

În ceea ce privește forța musculară, s-a demonstrat faptul că nitrații îmbunătățesc performanța prin intermediul vasodilatației, scăderea consumului de energie, favorizarea absorbției glucozei și îmbunătățirea utilizării calciului intramuscular.

În cazul antrenamentului de rezistență, cercetătorii au realizat un test de împins la piept cu bara, care corespunde cu 60% din maximul de efort al participanților.

Înainte de test, sportivii au consumat o băutură cu nitrați (extract din legume verzi) sau placebo timp de 6 zile. Rezultatele au arătat o diferență semnificativă în efectuarea repetărilor până la epuizare și greutatea totală ridicată. Acest studiu demonstrează faptul că suplimentarea cu nitrați are potențialul de îmbunătăți rezistența și forța musculară, în comparație cu un placebo.

Legumele cu frunze verzi și sfecla roșie conțin niveluri ridicate de nitrați. Astfel, consumul acestor alimente poate determina scăderea tensiunii arteriale. În ceea ce privește performanța fizică, beneficiile includ îmbunătățirea respirației celulare și prin urmare, fluxul sanguin către mușchii activi este favorizat, având ca efect creșterea forței, a anduranței și a vitezei.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare