Sfaturi pentru Mentinerea Sanatatii Articulatiilor

Dacă doriți să vă mențineți articulațiile sănătoase cât mai mult timp, ar trebui să acordați atenție acestui aspect de la o vârstă fragedă, însă nu este niciodată prea târziu pentru a începe. Potrivit cercetărilor cea mai bună abordare este cea în care vă îngrijiți articulațiile în mod holistic, ceea ce presupune menținerea întregului corp în armonie. O dietă sănătoasă și un stil de viață activ sunt aspecte importante ale vieții, de care putem avea grijă pentru a ne păstra articulațiile în cea mai bună condiție.

În zilele noastre, mulți oameni duc un stil de viață sedentar, petrecând multe ore pe zi la birou sau acasă și prin urmare, este foarte ușor să își piardă mobilitatea articulațiilor. Mușchii se rigidizează, articulațiile devin fragile, iar cartilajul se uzează.

Drept urmare, aceștia pot prezenta dureri cronice care îi împiedică să își desfășoare activitățile zilnice.

Fă mișcare și sănătatea articulară se va îmbunătăți semnificativ

Nu trebuie să începi din prima cu un abonament la sală. Tot ce trebuie să faci este să introduci treptat activitatea fizică în viața ta. Chiar și plimbările care presupun o intensitate scăzută a efortului fizic măresc producția de lichid sinovial, care protejează articulațiile împotriva uzurii.

Studiile au arătat de-a lungul timpului faptul că mersul comprimă și decomprimă articulațiile gleznei și genunchiului, permițând astfel pătrunderea unui flux de substanțe nutritive la nivelul cartilajului, susținând elasticitatea acestuia.

Evitați să stați așezați ore îndelungate

Șederea îndelungată pe scaun reduce fluxul de sânge care transportă substanțe nutritive valoroase către toate țesuturile corpului nostru, inclusiv cele din articulații. Cand stăm așezați, tendoanele și ligamentele se rigideazează, ceea ce pune presiune asupra articulațiilor în timpul mișcării. În timp, acest obicei poate duce la un risc crescut de apariție a durerii.

Dacă aveți dureri în zona genunchiului, a șoldului sau în zona lombară, șederea îndelungată, din pacăte, va înrăutăți această condiție. Când lucrați la birou, nu uitați să faceți pauze regulate și să vă ridicați de la birou la fiecare câteva ore.

Țineți greutatea corporală sub control

Controlul greutății corporale reduce riscul de a dezvolta afecțiuni articulare, cum ar fi osteoartrita.

Potrivit unei cercetări, 27% dintre cazurile de înlocuire a șoldului și 69% din cele de înlocuire a genunchiului ar putea fi consecința obezității.

Studiile realizate pe pacienți diagnosticați cu probleme articulare arată o relație clară între greutatea corporală și starea articulațiilor. S-a descoperit faptul că obezitatea împiedică buna funcționare a articulațiilor, care datorită supraîncărcării devin dureroase și se rigidizează.

Șoldurile și genunchii sunt deosebit de vulnerabile la consecințele negative ale obezității. Creșterea greutății corporale poate provoca, de asemenea, o distribuție inegală a forței în articulații, ceea ce intensifică degradarea cartilajului articular.

Sănătatea este, în general, un aspect al vieții moderne pe care îl neglijăm până la degradarea acestuia. Este deosebit de important să ne amintim faptul că sănătatea oaselor și a articulațiilor oferă sentimentul de independență, ceea ce duce către o stare mentală bună.

Prin urmare, mișcarea este esențială în acest sens. Valoarea nutrițională și cantitatea de alimente pe care le consumăm afectează, de asemenea, sistemul articular. Cu toate acestea, nici cea mai bună dietă nu va preveni tulburările musculo-scheletice în lipsa activității fizice regulate.

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare