Stimularea Naturala a Hormonului de Crestere – Fitness Nation Romania

Stimularea Naturala a Hormonului de Crestere

Deși micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, secretul unui metabolism eficient poate fi regăsit în tradițiile antice și ar putea fi reprezentat de postul intermitent. Acesta este una dintre cele mai vechi și frecvente metode de reglare a metabolismului. Hipocrate, părintele medicinei occidentale, credea că organismul se reface printr-o abstinență de la alimente, care poate fi cuprinsă între 12 și o lună. Bineînțeles, vremurile s-au schimbat, însă beneficiile postului intermitent în ceea ce privește reglarea metabolismului au devenit mai evidente ca niciodată.

Hormonul de creștere (HGH) este produs de glanda pituitară, care joacă un rol esențial în dezvoltarea copiilor și a adolescenților. Acesta este indispensabil și adulților, deoarece un deficit de HGH poate duce la niveluri ridicate de grăsime corporală, diminuarea masei musculare și scăderea masei osoase.

Hormonul de creștere este secretat de obicei chiar înainte de trezire, alături de cortizol și adrenalină. Acești hormoni trimit semnale organismului pentru a crește disponibilitatea glucozei. Este important să menționăm faptul că HGH, după metabolizarea sa în ficat, este transformat în câțiva factori de creștere, dintre care cel mai important este factorul de creștere de tip insulinic (IGF-1).

Studiile au arătat că gustările frecvente în timpul zilei produc creșteri exagerate ale insulinei, ceea ce duce la inhibarea hormonului de creștere.

Cu zeci de ani în urmă s-a acceptat teoria conform căreia toate alimentele cresc insulina, deci cea mai eficientă metodă de reducere a insulinei este să mănânci mai puțin. Pe măsură ce organismul arde grăsimi pentru a obține energie, nivelul glicemiei rămâne normal. Același efect se observă și în cazul postului intermitent, doar că fereastra de timp în care nu se consumă alimente reduce insulina dramatic. Acesta a și fost motivul pentru care postul intermitent a fost studiat ca o metodă de diminuare a insulinei.

HGH crește disponibilitatea grăsimilor și influențează modul în care sunt utilizate pentru obținerea energiei. Acesta ajută, de asemenea, la conservarea masei musculare și a densității osoase. Producția hormonului de creștere scade în mod natural odată cu înaintarea în vârstă, însă postul intermitent stimulează producția acestui hormon.

Un studiu a constatat că după 3 zile de post nivelurile hormonului de creștere au crescut cu peste 300%. După o săptămână de post, nivelul acestui hormon depășise 1.250%. Alte studii au găsit efecte similare, cu niveluri duble sau triple ale hormonului de creștere după 16-20 de ore de post.

Ni s-a spus de-a lungul timpului că mâncatul frecvent are multiple beneficii pentru starea noastră de sănătate, apărând astfel teoria meselor mici și dese pe tot parcursul zilei, cu cele 6-7 mese pe zi pentru ‘’funcționarea optimă a metabolismului‘’.

Însă știința a dovedit contrariul. Prin hrănirea continuă a organismului solicităm în mod constant insulinei să controleze nivelul zahărului din sânge și celule. De asemenea, are loc stimularea glandelor suprarenale, ceea ce poate duce la o producție suplimentară de cortizol și creștere în greutate. Mai mult, multiplele gustări de-a lungul unei zile provoacă stres oxidativ constant (produce radicali liberi), care accelerează procesul de îmbătrânire și uzura corpului. 

În timp ce studiile efectuate pe atleți de performanță sunt puține, este posibil ca hormonul de creștere stimulat de postul intermitent să crească masa musculară, reprezentând un avantaj important pentru sportivii de elită. Recuperarea după antrenamentele intense ar fi îmbunătățită în mod similar.

Majoritatea cercetărilor privind postul intermitent sunt în legătură cu pierderea în greutate. De nenumărate ori s-a dovedit faptul că acest tipar alimentar reprezintă un ajutor în procesul de ardere a grăsimilor. Mai mult, are un efect pozitiv asupra nivelului de insulină, cortizol și asupra hormonului de creștere.

 

 

Lasă un comentariu

Nu uita, comentariile trebuie aprobate înainte de publicare