Intermittent Fasting-ul este un trend în creștere de ceva vreme și din fericire este bazat pe știință. 

Dacă nu ești familiarizat cu termenul, IF (Intermittent Fasting) sau post intermitent reprezintă restrictionarea perioadei de timp în care mănânci.

Acesta are mai multe variații. Cea mai folosită este cea cu 16 ore post, în care nu mănânci nimic, doar apă sau ceaiuri neîndulcite, cu 8 ore în care trebuie să-ți încadrezi toate caloriile.

Ca și variații ar mai fi 18 cu 6 sau 20 cu 4, dar ai libertatea de ați alege singur intervalele. În acest articol vom vedea care ar fi intervalul minim recomandat, pentru a ne bucura de beneficiile IF.

IF-ul este o perioadă de curățare a organismului. Prin faptul că nu are alimente de procesat, acesta începe mai multe procese de detoxifiere și curățare. S-a dovedit a fi eficient împotriva cancerului, diabetului, bolilor cardiovasculare și lista continuă.

În unele cazuri, această tehnica este promovată ca și strategie pentru slăbire, dar studiile au arătat că nu face o diferență foarte mare, atunci când vine vorba de slăbit. Adică, o persoană care are un deficit de 25%, va slăbi aproape la fel, indiferent că își consumă toate caloriile în 8 ore sau în 12 ore.

Este destul de dificil să identificăm intervalul minim dintre perioada de post și perioada în care mâncăm, deoarece efectele benefice pornesc în perioade diferite, de la persoană la persoană. De asemenea, este foarte important și ce consumi în acea perioadă.

Dacă respecți un program de 16 cu 8 ore, dar în acele 8 ore mănânci pizza, dulciuri și bei 4 beri, atunci corpul va avea nevoie de mult mai mult timp de curățare, decât dacă ai fi mâncat pește la cuptor cu legume.

În schimb, majoritatea experților au fost de acord că mai puțin de 12 ore de post nu prea fac mare lucru. Așa că minimul s-a stabilit la 12 ore de post cu 12 ore fereastră de consumat, fiind un interval destul de generos.

Procesul de atofagie celulară are nevoie de mai multe ore de post (între 14-18 ore) pentru a porni. Atofagia celulară este procesul natural de reciclare a celulelor disfuncționale și crearea altora noi. (Ex. Celulele canceroase pot fi reciclate în timpul acestui proces, de aici și riscul scăzut de cancer datorită IF)

„În opinia mea, perioadele mai lungi de 24 de ore de post, de câteva ori pe lună sunt cea mai eficientă metodă de a preveni bolile cronice.” – Benjamin Horne genetic epidemiologist