Auzim termenul “balonare” destul de des în ultima vreme în reclamele pentru anumite suplimente alimentare. Balonarea este atunci când stomacul se umfla și crează dureri sau disconfort abdominal.

  1. Fasole

Probabil cu toții știam acest lucru despre fasole. Acestea sunt pline de proteine, fibre, vitamine și minerare. Conțin și oligozaharide, care pot fi greu de procesat.

Schimbatul apei de mai multe ori în timpul fierberii reduce riscul de balonare.

Putem înlocui cu:

  • Quinoa
  • Linte

2. Graul

Graul conține gluten, care poate duce la gaze, dureri abdominale și în unele cazuri diaree.

Persoanele afectate pot fi cele care suferă de boala celiacă (intoleranță la gluten) sau persoanele  care sunt sensibile la gluten.

Dacă ați observat că vă încadrați în aceste categorii, din fericire, acum au apărut multe variante “Gluten Free”. Pe lângă acele produse puteți adauga orez, cartofi, quinoa.

3. Cruciferoase

Acestea sunt legume precum conopidă, varză, brocoli, varză de Brussel, etc.

Alimente foarte sănătoase, care conțin mulți nutrienți esențiali. Gătirea acestora (nu doar 5 min la aburi) reduce problemele digestive. Dacă aveți probleme în continuare puteți înlocui alimentul respectiv cu:

  • spanac
  • morcov
  • sparanghel
  • țelină
  • dovleac

4. Lactate

Chiar nu am vrut să pun lactatele în această listă, pentru că în ultima vreme au prins o reputație proastă. Dar, sunt din ce în ce mai multe persoane care au intoleranță la lactoză, adica nu pot procesa lactoza (zaharul din produsele lactate).

Din fericire pentru acele persoane au apărut tot felul de produse “Lactose Free”, de la lapte, la deserturi, chiar și la brânzeturi.

5. Alcoolul

Alcoolul este o substanță care duce la înflamația învelisului gastrointestinal.

Berea în mod special, deoarece este și o băutură carbogazoasă, pe langă faptul că conține alcool.

Oricum, când vorbim despre alcool, balonarea este ultima problemă.

Concluzie

Este important să evităm alimentele care ne crează un disconfort pentru ca digestia să fie efectuată într-un mod cât mai eficient și să putem asimila nutrienții pe care ii consumăm.

Fiecare este diferit când vine vorba de această problemă și trebuie să descoperim singuri alimentele care nu se potrivesc cu organismul nostru.