Ați citit bine! Este un nou trend “Pure Carnivore Diet”, în care consumi doar carne, condimente și apă. 

În mare parte, este un domn Jordan Peterson, de la Universitatea din Toronto, Canada, care a făcut această afirmație la Joe Rogan Podcast: 

Mănânc doar vită, sare și apă, atât. Nu trișez niciodată, nici măcar puțin!

Jordan Peterson from the University of Toronto in Canada

De asemenea mai este un domn, Shawn Baker, care promovează același lucru. A avut licența de doctor revocată și acum are un grup de Facebook “World Carnivore Tribe” în care sunt 20.000 persoane care consumă doar carne. 

Vă veți întreba: De ce ai vrea să ții acest tip de alimentație, care sunt beneficiile?

Asta a fost și prima mea întrebare, iar răspunsul lor a fost simplu. 

“Obiectivul acestui grup este să promovăm acest stil de viața pentru redobândirea unei sănătăți excelente!”

Într-un fel sau altul, este un loc plin cu persoane care susțin că au fost vindecate ca prin minune, atunci când au abordat acest tip de dietă. 

Acum, este posibil să fie adevarat ca unele persoane să-și fi îmbunătățit sănătatea și explicația este simplă. 

De exemplu Bob, care are 120kg, 175cm și este informatician. Cel mai probabil, Bob are colesterolul ridicat, trigliceridele ridicate, glicemia este mai tot timpul ridicată pentru că lui Bob îi plac gustările la calculator și este destul de evident, obez. Aceste lucruri îi cresc lui Bob riscul de diabet și boli cardiovasculare. Dacă personajul nostru, renunța la tot și consumă doar vită, sare și apă, va fi un deficit caloric imens și o pauză pentru organism de la toți carbohidrații procesați și grasimile transgenate. 100% indicii de sănătate se vor îmbunătați. Fără carbohidrați, glicemia va fi redusă. Cu un deficit atât de mare, corpul va reduce colesterolul, trigliceridele și evident, va pierde ceva greutate. 

Problema

Nu efectele pe termen scurt sunt importante! Atunci când corpul este privat de enzime digestive și micronutrienți (din legume și fructe), apar probleme precum:

  • Alimentele petrec prea mult timp în intestine crescând riscul de cancer.
  • Deficiențe de vitamine și minerale. 
  • Pancreasul lucrează prea mult pentru a asigura necesarul de enzime digestive pentru ca organismul să poată procesa carnea. 
  • Nu te mai invită nimeni la pizza. 

Oamenii bolnavi sunt vulnerabili

Este destul de evident că aceasta nu ar fi cea mai bună variantă, poți aborda o dieta low carb de exemplu, în care să consumi multe legume verzi și alte alimente care asigură grasimile sănătoase precum oleagenoasele, uleiul de masline, etc. 

Eu sunt adeptul dietei “de bun simt”. Este un concept simplu pe care eu îl folosesc. Reduci alimentele procesate și îți calculezi macronutrienții. În acest fel, poți să te bucuri și de un cub de ciocolată la cafea, să mănânci și fructe și ce tipuri de carne, lactate sau produse dorești, dar să te încadrezi în macronutrineții necesari. Pentru mai multe informații pe această tema, vizionați video-urile de aici – CLICK 

În momentul în care ai o afecțiune gravă, esti vulnerabil și ai tendința să te agăți de vindecări minune care apar în acest gen de grupuri. Problema este că de multe ori, dietele extreme fac mai mult rău decât bine. 

Înainte să iei o decizie în legatură cu un stil alimentar, încearcă să vezi partea științifică din spate și nu doar argumentele celui care o promovează. 


[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]