Atunci când te antrenezi mai mult, îți anulezi rezultatele mâncând mai mult?

Aceasta întrebare apare atunci când luam în calcul persoane care încep o activitate fizica, dar alimentația rămâne instinctivă. 

Un mic studiu publicat în American Journal of Physiology-Regulatory, Integrative and Comparative Physiology (2018; doi:10.1152/ajpregu.00071.2018) a analizat acest lucru. 

Au adunat 30 de persoane supraponderale și obeze și le-au despărțit în 2 grupuri. Primul grup a ars 1.500 kcalorii în 5 antrenamente / săptămână, fiecare de 30 de minute, iar celălalt grup a ars 3.000 kcalorii în 5 antrenamente / săptămână, fiecare de 60 de minute. Experimentul a durat 12 săptămâni. 

Aceștia au purtat trackere de activitate și au notat tot ce au mâncat. 

Ambele grupuri au simțit nevoia să mănânce mai mult din cauza efortului fizic, dar ce a fost surprinzator, a fost că ambele grupuri au consumat cu aproximativ 900 kcalorii în plus pe săptămână. 

Rezultatele

Grupul 1, cu 1500 kcalorii arse, nu au avut aproape nici un rezultat. Iar la grupul 2, participanții au pierdut cel putin 5% grăsime corporală. 

Cercetatorii au descoperit că mecanismul nostru de compensare nu este direct proporțional cu nivelul de activitate. 

Deci, dacă tot vă apucați de o activitate fizica, ar fi bine să vă dați silința, pentru a nu bate pasul pe loc!