Atunci când te simți obosit, primul sfat este să dormi mai mult. Dar ce faci dacă dormi în fiecare noapte +7 ore și tot ești obosit? Haideți să vedem câteva cauze:

Ești prea sedentar

Foarte multe studii au dovedit că antrenamentele fizice, chiar și cele foarte ușoare, cresc nivelul energiei și îmbunătățesc calitatea somnului. Acest lucru se observă chiar din primele zile de la începerea antrenamentelor.

Te bazezi pe cafea 

Sunt băutor de cafea, chiar unul destul de serios aș putea spune (2-3 cafele / zi), dar dacă ne bazăm pe cafea tot timpul, atunci când nu avem energie, s-ar putea să avem o problemă.

Cofeina blochează adenozina, un neorotransmitator care se acumulează în timpul zilei, făcându-ne somnoroși după-amiază. Chiar și o doză mică de cafea cu 6 ore înainte de culcare, ne va deranja producția de adenozină și vom adormi mai greu.

Anxietate sau Depresie 

Anxietatea vine la pachet cu oboseala. Nivelul ridicat de stres ne poate secătui de energie.

Depresia ne afectează calitatea somnului, cauzează chiar insomnii, în unele cazuri.

Probleme medicale 

Pe lânga tot ce am discutat, mai avem și probleme precum deficiența de fier, hipotiroidism sau diabet, care ne vor reduce destul de mult nivelul de energie.

Orarul 

Sunt cazuri în care ceasul nostru interior nu este aliniat cu cel al majorității. De exemplu nu te poți trezi dimineața, dar poți sta până târziu, fără probleme. În cazul acesta, dacă te încadrezi într-un program de la 8:00-16:00, s-ar putea să te simți mai tot timpul obosit.