Ne gandim că foamea este o reacție fizică, hormonală. Nu ai mâncat, corpul are nevoie de calorii pentru a-și susține activitatea și de acolo apare și senzația de foame.

Un studiu interesant prezentat în 2017 la întâlnirea “British Psychological Society” indică faptul că senzația de foame poate fi determinată de modul în care noi percepem o masă.

Participanții studiului au trecut prin două etape. În ambele etape au primit la micul dejun o omletă de 3 ouă, dar li s-a spus că în prima etapă au primit o omletă de 2 ouă, iar în a doua etapă o omletă de 4 ouă.

Atunci când au crezut că au mâncat un mic dejun cu 2 ouă, participanții au simțit senzația de foame mult mai repede și au mâncat mai mult pe parcursul zilei, decât în etapa a doua când au crezut că au avut un mic dejun copios.

În urma acestui studiu, este foarte clar că foamea este afectată de modul în care noi percepem o masă.

Cum reușim să ne folosim de această informație?

Pentru a ne simți sătuli, tot ce trebuie să facem este să avem senzația că am avut mese mari și copioase.

Cum facem asta? Folosim alimente voluminoase și cu puține calorii.

  • legume verzi, fasole, mazăre, carne slabă, etc.

Cu acestea fiind spuse, foamea poate fi indusă.